Klacht: Greenchoice probeert contractbreuk te plegen, voor de tweede keer.

EltonSmit op 27 november 2024 over Greenchoice in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In 2020 heb ik helaas al eerder gebruik moeten maken van dit platform om Greenchoice tot de orde te roepen. Gelukkig pakte dit goed uit, maar het is wel heel erg jammer van mijn tijd dat dit weer nodig is.
Met een vooruitziende blik, verlengden wij per 29 juli 2024 ons energiecontract met 3 jaar voor een vast tarief dat loopt t/m 29 juli 2027.

Nu ontvingen wij vandaag, 27 november 2024, out of the blue een mail van Greenchoice dat wij dit contract vroegtijdig op zouden willen zeggen en wij daarvoor een opzegvergoeding á €129,09 zouden ontvangen.

Wij hebben nooit, op welke manier dan ook aangegeven ons contract bij Greenchoice te willen beëindigen.

Natuurlijk zijn de mogelijkheden om op de mail die wij van Greenchoice ontvingen ([email protected]) nihil. Daarom probeer ik het weer via deze weg. Het contract staat op naam van mijn partner, Dhr. E.M.C.Smit en het klantnummer is 1891257.

Hopende dat er snel een reactie komt en een correcte afhandeling.

Gewenste Oplossing:

Wij zijn tevreden wanneer Greenchoice ophoudt met deze pogingen tot het plegen van contractbreuk en wij een bevestiging ontvangen dat alles doorloopt zoals contractueel door ons is overeengekomen; dit betekent een looptijd onder de afgesproken voorwaarden t/m 29 juli 2027.

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Greenchoice over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Greenchoice in behandeling genomen

Greenchoice

Heeft op 28 november 2024 om 09:12 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Greenchoice een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EltonSmit

Heeft op 28 november 2024 om 10:15 geantwoord

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Beste M. van der Stigchel,

Dank voor uw reactie. Wij hebben werkelijk geen idee om welke leverancier dit zou moeten gaan. Graag ontvangen wij per email, in navolging op de mail die wij 27 november van u ontvingen met daarin de voor ons verontrustende onjuiste informatie, een bevestiging/rectificatie met hierin de oorspronkelijk overeengekomen looptijd.

Ik mag hopen dat het niet mogelijk is dat zonder ons medeweten en zonder onze toestemming een derde partij op deze manier de boel overneemt.

Met vriendelijke groet,

E.M.C. Smit

Reactie van de melder van de klacht EltonSmit

3 maanden geleden - Voor de volledigheid; de klacht is nog niet afgesloten. Zodra wij een bevestiging hebben ontvangen dat ons contract in goede orde is hersteld, zijn wij pas gerust.

Bericht van Greenchoice

3 maanden geleden - Beste heer Smit, Hartelijk dank voor uw bericht. Uiteraard hoop ik ook niet dat u ongewenst wordt overgenomen door een andere leverancier. Wij zullen in ieder geval niet de initiërende partij zijn in de beëindiging van uw overeenkomst, waardoor uw overeenkomst vooralsnog gewoon tot 29 juli 2027 zal doorlopen bij ons. Met vriendelijke groet, M. van der Stigchel

Reactie van de melder van de klacht EltonSmit

3 maanden geleden - Beste M van der Stigchel, U schrijft “Uiteraard hoop ik ook niet dat u ongewenst wordt overgenomen door een andere leverancier.”. Hierop is mijn reactie, dat ik mag hopen dat de veiligheid van ons contract en onze gegevens dusdanig in veilige handen is bij Greenchoice, dat een ongewenste overname überhaupt niet mogelijk is. Heel graag zouden wij dan ook, zoals eerder verzocht, per mail een bevestiging ontvangen dat ons contract (en daarmee enigszins ons vertrouwen) hersteld is. Graag horen wij van u. Met vriendelijke groet, Dhr. E.M.C. Smit Klantnummer: 1891257

Bericht van Greenchoice

3 maanden geleden - Beste heer Smit, Hartelijk dank voor uw e-mail. Zoals eerder aangegeven kunnen wij deze garantie niet geven. Wij mogen (en kunnen) er niet voor zorgen dat u niet wordt overgenomen door een andere leverancier. Wij kunnen alleen in actie komen wanneer de overname daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Met vriendelijke groet, M. van der Stigchel

Reactie van de melder van de klacht EltonSmit

3 maanden geleden - Wij willen ons contract pertinent niet vroegtijdig stopzetten. Ik vind het tamelijk bizar dat wij zomaar “overgenomen” zouden kunnen worden door een andere leverancier. Hoe dan ook houden wij het in de gaten en hopelijk komen we niet voor een vervelende verrassing te staan. We zijn nu helaas t/m 4 december in het buitenland waardoor we niet in kunnen loggen om te zien wat de status is. Ik sta perplex dat dit allemaal mogelijk is.

Alle klachten die gemeld zijn door EltonSmit