Klacht: Beloofde verlengbonus voor stroom 120 keren ze de helft uit.

kees1969 op 10 juli 2023 over Greenchoice in de categorie Energieleveranciers

Verleng datum naderde, al 2 jaar nam ik alleen stroomaf, omdat wij geen gasmeter hebben.
Kreeg een verleng voorstel met bonus 120 euro.
Omdat wij spaar punten hadden verlengde wij het contract. ook al hadden andere mooie welkom cadeaubon van 300 euro.
Na verlenging kregen wij 60 euro omdat wij alleen stroom afnamen en geen gas.
Het laatste kan ook niet ligt geen gas naar onze woning.
Helaas kunnen wij ze niet overtuigen.
Jaar geleden kregen wij het zelfde verleng voorstel, 120 euro en die kregen wij gewoon.
Nu zeggen zodat ze dit niet konden spitsen,
Het is onlogisch dat wij alle voorwaarde door moeten lezen, zij bieden verleng bonus aan met alleen stroom.

Duidelijk staat daar 120 euro bij.
Daarom verwachten wij dat ook nog 60 euro krijgen. ( Andere 60 hebben wij gehad)

Als ze nog 60 euro uitkeren, zij zijn zelf onduidelijk wij niet.
Kan bewijs materiaal laten zien.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Greenchoice over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Greenchoice in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Greenchoice een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Greenchoice

Heeft op 10 juli 2023 om 14:24 geantwoord

Reactie van de melder van de klacht kees1969

7 maanden geleden - ze kunnen helaas denk ik niet lezen als je een voorstel stroom verleng bonus 120 euro is dat niet 60 euro. Waarom zetten ze dan in ons account verlengen bonus 120 euro Wij hebben alleen stroom. Waardeloos bedrijf, ze geven foute informatie dan hadden wij nooit ons contact verlengd en overgestapt

7 maanden geleden - U bent geïnformeerd per mail

Reactie van de melder van de klacht kees1969

7 maanden geleden - Helaas krijg je constant het zelfde antwoord je neemt geen gas af. Dit bedrijf doet dus voorstellen die niet passend zijn wij hebben geen gas en nooit gehad op dit aderes. Ik moet zelf de voorwaarde gaan zoeken die niet in de link zaten, Die wel vind baar waren, stond nergens een voorstel in van 60 euro Electra 60 euro voor gas. Die sturen ze nut toe per mall, Ligt altijd aan andere die vinden dat er in te test 120 euro moest staan en dat geeft voor autisten veel verwarring. Wie gaat er vele pagina's door lezen om met geluk het juiste gegevens te vinden waar werkelijk hun verleng voortel staat. Ik stuur toch ook geen verleng voorstel van een auto verzekering de goedkoopste auto die er bestaat en dan met de werkelijke auto een rekening te sturen die veelmalen hoger is.? Wees. duidelijk eerlijk in het verleng voorstel en als je geen gas hebt, zeg dan gewoon jou bonus is 60 euro dan had ik gezegd veel geluk ik stap over naar een Andre aanbieder !

Reactie van de melder van de klacht kees1969

7 maanden geleden - ZE STUREN nu een bijlage die ik niet eerder ontvangen hebt, had ik deze wel ontvangen, dan had ik het contract niet verlengd als je autisme hebt, verwacht je eerlijkheid, duidelijke overzicht. Hier wordt aangewerkt, kan ik niks mee, omdat het nu al geschiet is.

Bericht van Greenchoice

7 maanden geleden - U kan in uw mail zien en in uw Mijn Greenchoice berichten overzicht dat u in 2022 via de offerte bent verwezen naar de voorwaarden. Het is aan u als klant de korte voorwaarden te lezen. Daarbij had u al eerder een contract gehad met een bonus en daarvan ook de helft ontvangen. U was dus al bekend met de voorwaarden. Verdere berichten worden als kennisgeving aangenomen. U kan zich wenden tot de geschillencommissie.

Reactie van de melder van de klacht kees1969

7 maanden geleden - Wij kregen toen een verlengvoorstel van 120 euro bonus Dus van het andere bedrag wisten wij niet Dat kregen wij pas te horen Zelde bericht dus nu de helft klopt niet

Reactie van de melder van de klacht kees1969

7 maanden geleden - Wij waren toen niet op de hoogte van de helft Was gewoon 120 euro

7 maanden geleden - Klopt niet hun react

7 maanden geleden - Niet eens met hun reactie voorstel 2022 was anders

Reactie van de melder van de klacht kees1969

7 maanden geleden - jammer maar dit mailde ze mij in 2022 Beste mevrouw Van Der Waard Bredewout, 16 mei 2022 om 16:14 Samen met onze klanten krijgen we heel wat voor elkaar. Wij leveren 100% groene stroom uit Nederland, een groot deel van onze klanten wekt zelf stroom op en we compenseren al het gasverbruik van onze klanten. Speciaal voor jou hebben we een offerte opgemaakt met nieuwe tarieven. In de offerte in de bijlage staat een berekening voor de maandelijkse en jaarlijkse kosten op basis van het door jou opgegeven jaarverbruik. Laten we samen verder gaan Kies opnieuw voor groene energie en maak Nederland samen met ons duurzamer. Via onderstaande link geef je gemakkelijk akkoord op je offerte. Nadat je de offerte hebt geaccepteerd, ontvang je van ons een bevestiging met je nieuwe tarieven. Bevestig hier een offerte: Groengarantie 1 jaar €120 verlengbonus Heb je nog vragen over de offerte? Neem dan contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 010 747 02 22. Wij helpen je graag verder. Met vriendelijke groet, Iris van Leeuwen Greenchoice wij hebben toen 120 euro gehad. dus wij wisten niet van hogere bonussen waar ze het nu over hebben. Jammer als je als bedrijf zo met mensen om moet gaan. mvg Hetty en Kees

Reactie van de melder van de klacht kees1969

7 maanden geleden - dit was de verlenging nu Mijn Contract !Contractgegevens Stroom Contractnaam Type contract Looptijd Einddatum Tariefsoort Groengarantie 1 jaar €120 verlengbonus Vast 1 jaar 01-07-2023 . ik ziet geen verschil alle bij groengarantie 1 jaar. mvg Hetty en Kees

Bericht van Greenchoice

7 maanden geleden - U had een contract met de naam Nederlands groen 1 jaar 220 welkomstkorting in de periode 30 juni 2021 tot 30 juni 2022. Op 17 juni 2022 heeft u €110 ontvangen. De helft, omdat u alleen maar stroom afneemt. Daarna heeft u tijdelijk een variabel contract gehad en op 1 juli 2022 begon het contract groengarantie 1 jaar €120 verlengbonus. Zoals ik al zei: u was bekend met het concept. In de offerte die u van uw laatste contract heeft ontvangen wordt er verwezen naar de voorwaarden. Het is jammer dat u de feiten blijft verdraaien. Ik sluit het contact hierbij wederom af. Verdere berichten worden enkel als kennisgeving aangenomen.

Reactie van de melder van de klacht kees1969

7 maanden geleden - wij hebben nooit een aanbod van 220 gehad in 2022, gelijk overzicht van 120 euro dat ik bij voegde Jammer dat je op zo niveau moet functioneren, Gewoon blijven ontkennen. Verlenging voorstel moet overzichtelijk zijn en niet kleine lettertjes om kanten te houden. Geen goed woord voor over mvg Hetty en Kees

Reactie van de melder van de klacht kees1969

7 maanden geleden - Helaas verdraaien jullie ook alles, en wordt er niet gekeken wat ik schreef. In 2022 was er direct een voorstel van 120 verlenging ook via de telefoon, De voorwaarde dat in 2023 de helft kreeg kregen wij pas 1 week geleden gemaild. nooit eerder Daar draaien jullie als groot bedrijf gewoon om heen. Geven zelf aan dat dit aangepast moet worden, dus het onoverzichtelijke zit dus niet bij ons. Heel jammer zo verliest je klanten.

Bericht van Greenchoice

7 maanden geleden - Wanneer u klant bent bij Greenchoice ontvangt u na afloop van elk jaar dat u groene stroom en gas afneemt een jaarnota van ons. Hier ziet u precies terug hoe het zit met uw energieverbruik én de bijbehorende kosten. Dit hoeft niet samen te lopen met uw contractperiode. Wij rekenen uw verbruik sinds 2022 medio juni af.

Reactie van de melder van de klacht kees1969

7 maanden geleden - het vreemdste is dat wij dan een bedenktijd hadden van 14 dagen? Dan hadden wij van het contract afgekund, Het blijft een onlogische verleng voorstel stoom bonus 120 euro en maar 60 euro krijgen. Niet transparant in de bijlages die ik ontving stond dat niet, Later kreeg ik een bijlage waar dat instond, dat klopt gewoon niet, toen waren de 14 dagen bedenktijd om. Wij blijven zeggen als wij dat geweten hadden, hadden wij geen contract verlenging gedaan.

Reactie van de melder van de klacht kees1969

7 maanden geleden - wij denken om alles van klacht. nl af te halen, omdat alleen ruimte geboden wordt aan twee partijen. Zij geven geen reactie, geven door dat het opgelost is. Wij hebben gevraagd via ACM wat er mogelijk is, hierachter wij op. Jammer dat het niet opgelost kon worden.

kees1969

Heeft op 20 juli 2023 om 14:33 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Stroom verlengen is geen voorstel doen voor stroom en gas

Alle klachten die gemeld zijn door kees1969