Klacht: gratis aanbieding doen voor TV extra en toch kosten in rekening brengen

op 30 juni 2012 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Ik ben een maand of drie geleden gebeld met de aanbieding van 2 maanden tv extra gratis. Ik heb nog specifiek gevraagd of er iets zou veranderen. Er zou absoluut niets veranderen alleen ik zou twee maanden meer zenders kunnen ontvangen zonder bijkomende kosten. Alleen ik diende dit wel zelf op te zeggen.

Mooi een prima aanbod. Ik heb hiermee ingestemd. Wat zie ik nu op mijn factuur? wordt doodleuk dit in rekening gebracht, nu ben ik terug gaan kijken naar de vorige maand. Hier gebeurde dit ook. Ik heb overigens dit abonnement ook vrijwel meteen opgezegd en hier schriftelijk bewijs van.

Ik heb online hiervoor een klacht bij Ziggo ingediend. Krijg ik een reactie terug dat het onderdeel is van het factuurproces:

zie hieronder:

“Ziggo factureert altijd vooraf.
Ik zal u uitleggen hoe het facturatie proces verloopt.
U heeft van 17 april t/m 17 juni geen kosten hoeven te betalen voor TV Extra.
TV Extra is gefactureerd in mei voor 18 juni tot 30 juni en in juni voor 1 juli tot 31 juli. Het kan voorkomen dat de factuur al opgemaakt is voordat het abonnement is beeindigd.
Het teveel betaalde bedrag wordt dan altijd automatisch door ons op de daaropvolgende factuur gecorrigeerd als de opzegging is verwerkt. Het systeem zal dan het bedrag van 18 juni tot 31 juli herberekenen en als tegoed op uw factuur zetten.
Dus: Alle kosten die wel zijn gefactureerd na 17 juni worden automatisch gecorrigeerd en ziet u als tegoed terug.
U kunt op Mijn Ziggo uw factuur inzien, daar kunt u zoals altijd de specificatie van uw factuur bekijken. U hoeft niets te storneren. TV Extra is keurig opgezegd per 17 juni. Er is geen fout gemaakt aan onze kant, het facturatie proces dat nu loopt is het standaard facturatie proces.
Excuses voor enige onduidelijkheid.”

Alleen wat Ziggo niet doet is dit communiceren vantevoren met de klant, ze doen net of er geen bijkomende kosten zijn of afgeschreven worden en schrijven het dan dus toe aan het factuurproces.

Ik heb het bedrag gestorneerd en ik verwacht gewoon een normale rekening/afboeking met de maandelijkse abonnementskosten.

Zoals ook gewoon afgesproken is. geen extra bijkomende kosten die eerst afgeboekt worden en later weer bijgeboekt worden.

Alle klachten die gemeld zijn door Jeroenzzz