Klacht: Geld verkoopaccount Bol.com niet ontvangen

op 20 juni 2016 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Een jaar geleden ben ik van bank gewijzigd waardoor ik een nieuw rekeningnummer heb gekregen. Per abuis heb ik mijn rekeningnummer niet direct gewijzigd op mijn verkoopaccount, hierdoor zijn er 2 uitbetalingen van de maand februari en maart overgemaakt naar mijn oude rekeningummer. Verdere uitbetalingen zijn hierna wel door mij ontvangen.

Inmiddels heb ik het rekeningnummer gewijzigd op mijn verkoopaccount van bol.com en heb ik contact opgenomen met mijn \’oude\’ bank (ABN-AMRO) met het verzoek om het geld terug te storten naar de afzender bol.com of door te storten naar mijn nieuwe rekeningnummer.

Het laatste is echter niet mogelijk maar ABN AMRO gaf aan dat wanneer er geld overgemaakt wordt naar een \’gesloten\’ rekeningnummer dit automatisch teruggestort wordt naar de afzender.

De ABN-AMRO heeft hier onderzoek naar gedaan en bevestigd dat dit ook daadwerkelijk is gebeurd voor beide bedragen. Namelijk op 25-02-16 en 14-03-16 onder vermelding van \’rekeningnummer niet langer in gebruik\’.

Inmiddels heb ik 4 maal e-mailcontact gehad met bol.com en het antwoord is steeds als volgt: \”Indien wij een betaling terugkrijgen, ook wel \’bouncen\’ genoemd, nemen wij automatisch contact op met de begunstigde. Onze financiële afdeling heeft uitgezocht of wij de door jou genoemde bedragen teruggekregen hebben, maar dat is niet het geval. Om die reden kunnen we je niet opnieuw betalen.\”

Ook heb ik wederom contact opgenomen met de bank en zij hebben opnieuw bevestigd dat de bedragen op bovengenoemde data teruggestort zijn aan de afzender bol.com.

Conclusie:
Tot op heden heb ik de beide bedragen nog steeds niet mogen ontvangen van bol.com op mijn juiste, nieuwe rekeningnummer.

Contactdata met bol.com:
19-03-16
15-04-16
16-05-16
6-6-16

Wanneer beide bedragen teruggestort worden op mijn huidige rekeningnummer zoals deze inmiddels bekend is bij bol.com

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bol.com over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 20 juni 2016 om 09:05 geantwoord

Beste Carola,

Ik zie dat het een heel gedoe is de betaling terug te krijgen. Heel vervelend allemaal. Heb in je account gekeken en kan je nieuwe rekeningnummer niet ontdekken. Zie wel dat je in maart 2016 voor het laatst contact hierover hebt gehad en dat toen is aangegeven dat de betaling overemaakt wordt naar de juiste bankrekening. Daarna niets meer van u vernomen Graag kijk ik het nog een keer voor u na. Als u nog even het juiste bankrekeningnummer doorgeeft en ook de bestelnummers waarvoor u geld terugkrijgt, kijk ik het even na voor u.
Jolanda bol.com

Alle klachten die gemeld zijn door Carola Bunschoten