Klacht: Geld terug vragen

op 20 juli 2015 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik zat gister in de trein met het voordeelkaartje dat ik 2 dagen gratis mee kon reizen met iemand die een geldig ticket had. Ik was vergeten mijn kaartje in te checken, dit zei ik dus tegen de mevrouw die de kaartjes kwam controleren. Ze zei dat dit geen probleem was maar dat ik wel mijn kaartje moest inleveren. Ik kon bij het volgende station een nieuw kaartje vragen bij de servicebalie. Eenmaal aangekomen op Dordrecht Station liep ik naar de balie toe om dit te vragen. Daar kreeg ik te horen dat ze die kaartjes niet zomaar weg mochten geven. Ik moest dus enkele reis tickets gaan kopen waardoor ik veel meer geld kwijt was. Een andere meneer die bij de NS werkte vertelde mij dat ze het kaartje helemaal niet in hadden mogen nemen. Ik moest dit reclameren en ik zou mijn geld terug moeten krijgen omdat ze niet gehandeld had volgens de regels. Ik heb uiteindelijk een kaartje moeten kopen van Dordrecht naar Rotterdam Centraal (€5,20) en van Rotterdam Centraal naar Venlo (€22,90). Terwijl dit helemaal niet nodig was omdat de vrouw in de trein mijn kaartje af nam wat eigenlijk niet had gemogen.

Als ik mijn geld terug krijg. In totaal €28,10. Ik vraag dit terug omdat een medewerker van de NS fout heeft gehandeld en een medewerker op station Dordrecht zegt dat ik mijn geld terug krijg als ik dit reclameer. Ik heb foto's van de kaartjes maar het bestand is te groot.

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 08 september 2015 om 07:00 geantwoord

Opvraag van aanvullende informatie en registratie van de klacht. In afwachting van een verdere reactie van de klant sluiten wij voor nu deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Glennjanssen