Mijn Klacht:
Vandaag reis ik van Amsterdam Centraal naar Den Haag Hollands Spoor. De trein stond ca. 3 kwartier stil voor Heemstede wegens een storing. In Haarlem werd onze trein verkeerd voorgelicht, waardoor we de eerstvolgende 2 vervangende aansluitingen misten. Vervolgens omreizen via Sloterdijk en Schiphol betekent dat ik een totale vertraging ga oplopen van ongeveer uur.
Natuurlijk biedt NS de mogelijkheid om geld terug te krijgen bij een vertraging vanaf een uur, maar ik vind dat dit niet in verhouding staat tot de opgelopen ‘schade’. In de vertraagde uren heb ik niet kunnen werken (tegen uurtarief van €35!), ik heb mijn sportles en een andere afspraak gemist en krijg honger omdat ik niet op en zo late aankomst thuis heb gerekend. Bovendien betekent het bij het omreizen staan in een afgeladen trein. Een vergoeding van €7 is een schamele troost voor een hoop ongemak en ergernis.
Gewenste Oplossing:
NS zou zeker vaste klanten een betere compensatie moeten aanbieden bij extreem lange vertragingen. Denk op zijn minst aan een gratis kopje koffie/iets te eten, of een tegoedbon voor een extra gratis retour op het traject waarop men vaak reist.
(Een boksbal op het perron waarop reizigers hun fustratie op kunnen afreageren is misschien ook een goed idee :) )
