Klacht: Geld gepind, geldautomaat gaat na het intikken van mijn pincode in storing, geld niet gekregen maar wordt wel van mijn rekening afgeschreven.

op 06 juni 2017 over ING in de categorie Banken

Geld gepind, geldautomaat gaat na het intikken van mijn pincode in storing, geld niet gekregen maar wordt wel van mijn rekening afgeschreven. Ik heb in eerste instantie gebeld met ABN (eigenaar van de pinautomaat). zij verwijzen mij door naar ING omdat ik met mijn ING pasje geld heb gepind. Ik heb vervolgens direct ter plaatse gebeld met ING. Zij vertelden even af te wachten of het bedrag wel daadwerkelijk afgeschreven zou worden. Ik heb een dag afgewacht en het bedrag is definitief van mijn rekening afgeschreven. Opnieuw gebeld met ING. Daar krijg ik te horen dat zij een onderzoek gaan starten wat 15 dagen duurt. Voorlopig dus zeker mijn geld nog niet terug. Ik vind dit onacceptabel. Ik beschik gelukkig over voldoende middelen om nog boodschappen te kunnen doen, maar ik kan me voorstellen dat 100 euro (dit was het bedrag waar het om gaat) voor anderen niet zo maar 15 dagen kan wachten. Tot mijn verbazing vind ik op internet terug dat dit probleem zich wel vaker voordoet (ik vind o.a. een melding van 3 jaar geleden) https://www.klacht.nl/pinautomaat-geeft-geen-geld-maar-wel-afgeschreven/

Storing automaat. Geld wel afgeschreven

Blijkbaar heeft de bank nog niets aan deze onvolkomenheid gedaan. In mijn ogen accepteert men het risico dat dit zich voor kan doen. Als dat zo is dan moet men naar de klant toe ook op korte termijn een scenario hebben om zijn geld terug te geven en niet het probleem daar neer te leggen. Men start nu een procedure die waarschijnlijk het veelvoud kost van het bedrag waar het om gaat.

Ik zou tevreden zijn als ik binnen 3 dagen mijn geld terug heb op mijn rekening met daarbij 10% extra voor de gemaakte kosten en irritatie. Daarnaast zou ik graag zien dat ING een klantvriendelijke procedure opstelt en gaat hanteren waarbij men het geld terugstort nadat de klant melding maakt van dit probleem. Mocht achteraf dan na onderzoek blijken dat dit onterecht is dan vordert ING maar terug. Op deze manier leg je het probleem van een niet geheel correct functionerend systeem niet bij de klant

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 06 juni 2017 om 22:38 geantwoord

Goedenavond,

Bedankt voor je feedback! Wat jammer dat de automaat storing had, waardoor je het geld niet hebt ontvangen, maar het bedrag wel is afgeschreven.

We moeten dit eerst onderzoeken. Er wordt dan gekeken of er een kasverschil is en dus het geld inderdaad niet is opgenomen. Hiervoor moeten wij contact zoeken met de andere bank. Helaas gaat daar wat tijd overheen. Als blijkt dat je het geld inderdaad niet hebt ontvangen, krijg je dit uiteraard retour.

Je geeft aan dat je compensatie wilt voor de gemaakte kosten en irritatie. Over welke kosten heb je het dan?

Groet,

Tjitske
ING Webcare

Bericht van ING

4 jaren geleden - Als je dat verzekerd is, dan ga ik ervan uit dat het ook in orde komt. Het is echter zo dat dit eerst bij ons aangegeven moet worden alvorens wij actie kunnen ondernemen. Ik begrijp dat het vervelend is om te wachten, maar de 15 dagen die ervoor staan is echt het maximum. Ik hoop dat je snel uitsluitsel hebt hierover. Vriendelijke groet, Roos ING Webcare

Heeft op 14 juni 2017 om 14:13 geantwoord

Oplossing????? Er is absoluut nog geen sprake van een oplossing . Nog steeds mijn geld niet terug en geen enkele reactie op de door mij gemaakte kosten. Mevrouw geeft aan dat ze begrijpt dat het vervelend is. Zou haar begrip wel eens willen zien als het om haar laatste 100 euro gaat waar ze nu 15 dagen op moet wachten.

Bericht van ING

4 jaren geleden - Goedemiddag Frits, Zoals aangegeven is het eerst het onderzoek afwachten. Aan de hand van het onderzoek wordt gekeken wat er precies gebeurd. Eerder kunnen wij geen actie ondernemen. Ik kan mij voorstellen dat dit erg vervelend en balen is, helemaal wanneer het om €100 gaat. Echter kunnen wij dit proces niet voor u versnellen. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Julian | ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door IPIDA