Klacht: Geld afgeboekt van bankrekening, niet bijgeschreven op OVchipkaart

op 09 mei 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Op 22 april j.l. om 7.15 uur is door mij voor mijn dochter een betaling gedaan per ideal om het tegoed op haar ov-pas op te waarderen met 50,–
Er is toen geen bevestigingsmail van NS gekomen, wat normaal gesproken wel gebeurd. De 50,– is echter wel van mijn rekening afgeschreven. Mijn dochter wilde het tegoed bij de automaat op haar kaart opwaarderen, maar er stond geen bestelling klaar zoals normaal gesproken wel het geval is. Dezelfde week heeft zij opnieuw een betaling naar haar kaart gedaan, weer van mijn rekening, dit keer ging het wel goed. Ik heb na enkele dagen, ik meen 3, gebeld met de service afdeling. Hier ging met e.e.a. na. Na wat heen en weer gepraat (eerst probeerde men eerdere data te noemen dat er ook tegoeden waren opgehaald, pas nadat ik 3 x de betaling had genoemd met kenmerk etc. erbij ging de zoveelste medewerker echt zoeken) bleek dat er inderdaad 50,– was afgeboekt en verkeerd bij ns terecht was gekomen. Ik zou binnen enkele dagen worden gebeld en gemaild. Tot op heden heb ik nog niets gehoord, maar vooral het bedrag nog niet terug ontvangen. De afboeking vond plaats op 22 april. Schandalig!

Omgaand terugbetaling van 50,-- plus extra i.v.m. gemaakte extra kosten en ergernis.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 30 mei 2016 om 12:54 geantwoord