Klacht: Geen verzendetiket

op 01 november 2017 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Via de UPS website een verzending aangemeld. Alle stappen doorlopen, alle gevraagde informatie aangeleverd en betaald met iDeal. Vervolgens geen bevestiging op het scherm, noch per e-mail.

Telefonisch contact opgenomen en te horen gekregen dat ik een verzendetiket nodig heb en daarvoor een account moet aanmaken. Dit werd echter nergens vermeld tijdens het aanmeldtraject, waardoor je dit als klant nooit kunt weten. Slechte service dus dat ik daarvoor zelf moest bellen.

De medewerker gaf meteen ook al aan dat, indien het verzendetiket niet te vinden is na aanmelding, de verzending dan niet doorgaat en je na 30(!) dagen je geld terug kunt vragen. Bizar! Toen ik aangaf door de manier van praten de indruk te hebben dat de kans groot is dat het etiket niet te vinden zal zijn, gaf de medewerker met enige moeite toe dat dit inderdaad erg vaak voor komt.

En inderdaad, na het aanmaken van een account bleek er geen verzendetiket te zijn. Nu moet ik dus 30 dagen wachten op een bedrag van ruim €70 en daar dan ook weer zelf contact over opnemen.

Overigens wordt je bij het aanmaken van een account gedwongen om akkoord te gaan met beperking van aansprakelijkheid van UPS en met alternatieve geschillenbeslechting, bizar! Al helemaal wanneer men zich bedenkt dat je pas geïnformeerd wordt (lees: na navraag ontdekt) over de noodzaak van een account nádat je een verzending hebt aangemeld. Dit lijkt me als jurist niet geheel zuiver.

Ik vind het werkelijk ongelooflijk hoe klantonvriendelijk en hoe slecht de service van UPS is. Er is overigens nog veel meer te melden over dit bedrijf, maar het allemaal opnoemen zou een boek opleveren.

Wanneer ik binnen enkele werkdagen het door mij betaalde bedrag terug heb gekregen. Daarnaast wil ik van UPS horen wat zij gaan doen om dit in de toekomst te voorkomen.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 02 november 2017 om 05:39 geantwoord

Goedemorgen,

Onze excuses voor de vervelende ervaring. Helaas is het vanwege externe oorzaken niet mogelijk om IDEAL betalingen binnen de 30 dagen te crediteren.

Wij zullen er alles aan doen om het bedrag zo spoedig mogelijk aan u te crediteren. Mocht u na de 30 dagen nog geen credit hebben ontvangen, dan adviseren wij u om contact op te nemen met onze klantenservice.

UPS Social Media Team

Heeft op 02 november 2017 om 06:29 geantwoord

Dit is geen oplossing. \"Externe redenen\" is geen excuus. Binnen het bedrijf waar ik zelf werk, kan de klantenservice iDeal betalingen gewoon inzien en de klanten crediteren. Als UPS dit niet kan, dan hebben zij dit dus niet goed ingericht, zoals blijkens mijn verhaal met wel meer zaken het geval is.

Verder wordt er geen reactie gegeven op mijn verzoek om te vernemen wat UPS gaat doen om te voorkomen dat dit in de toekomst blijft gebeuren. Zoals uit mijn relaas blijkt, komt dit volgens de UPS medewerker namelijk vaak voor. Dat UPS geen belangstelling toont om de dupering van haar klanten te vookomen in plaats van erbarmelijk te genezen, getuigt van weinig repect voor de klant en is symptomatisch voor de ondermaatse service die dit bedrijf biedt.

Zo behaalt UPS dus een oplossingspercentage van 99%.. Ik zal mijn klacht ook via andere kanalen gaan verpreiden. Tevens zal ik uitzoeken wat juridisch mogelijk is om tegen deze oneerlijke praktijken op te treden.

Reactie van de melder van de klacht UPSklager

3 jaren geleden - @klacht.nl: Graag de status aanpassen, de klacht is namelijk niet opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door UPSklager