Klacht: Geen tv na werkzaamheden door Ziggo buiten het wooncomplex.

op 08 juni 2021 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Geachte heer/mevrouw,

Op donderdag, 3 juni, is er bij het appartementencomplex op de Kruisstraat door een Ziggo-monteur buiten gewerkt. Hierdoor heeft mijn moeder, wonende Kruisstraat 5 en haar buurman, wonende Kruisstraat 7, 5 dagen geen tv kunnen kijken. Toen zij merkte, na beëindiging van de werkzaamheden op die bewuste dag, hebben zij direct telefonisch contact gezocht met Ziggo.
Er is aangegeven dat zij beide geen tv meer hadden en alle overige bewoners van het complex wel. De eerste reactie van de persoon aan de telefoon, dan komt er dinsdag 8 juni wel een monteur.
Hier werd door de bewoner van nummer 7 niet mee akkoord gegaan, aangezien de monteur van Ziggo een fout had gemaakt en dit niet lag aan de aansluiting van de woningen. Hier is verder niet op gereageerd.
Dezelfde avond, 3 juni, laat op de avond heeft de buurman nogmaals contact opgenomen met Ziggo en aangegeven dat er actie ondernomen moest worden. Ook hier werd op gereageerd dat dit niet mogelijk is.
Vrijdag kreeg ik een telefoontje van mijn moeder, 83 jaar oud, dat ze nog steeds geen tv had. Hierop heb ik gebeld, rond 16.20 uur, en heb een fijn gesprek gehad met een aardige meneer, die het met mij eens was dat dit geen stijl was en hij zou gaan bellen en proberen te regelen dat het diezelfde dag nog opgelost zou worden. Helaas is er geen monteur van Ziggo geweest en is het probleem ook niet opgelost. Later op de avond heb ik nogmaals contact opgenomen met Ziggo, rond 19.00 uur, en nogmaals mijn verhaal gedaan. De mevrouw aan de telefoon zei dat ze niets kon doen, aangezien er niet opgenomen werd bij de afdeling waar de monteurs onder vallen en dat mijn moeder en haar buurman moesten wachten tot dinsdag 8 juni.

Ik vindt het een zeer kwalijke zaak de bewoners van Kruisstraat 5 en 7 de dupe worden van een fout gemaakt door een monteur van Ziggo, en zeker gezien het feit dat er direct contact is geweest nadat de monteur was vertrokken en er geconstateerd werd dat de tv niet werkte.

Op 7 juni is er alsnog een monteur geweest die het probleem heeft opgelost en heeft gezegd dat er door de monteur is fout is gemaakt. De verkeerde adressen waren afgesloten.
Overigens is dit reeds de tweede keer dat door een fout van de monteur mijn moeder enkele dagen zonder tv zit.

Ik ga ervan uit dat er op correcte wijze een compensatie wordt geregeld voor de geleden schade.

Mevrouw G. van Schaik-Krijn.
(dochter bewoonster Kruisstraat 5).

Als er na het eerste telefoontje gelijk actie ondernomen was en een monteur van Ziggo de fout had herstel.

Na een compensatie van de geleden schade en op zijn minst een verontschuldiging richting de bewoners van Kruisstraat 5 en 7, 5935 RB Steijl.

Alle klachten die gemeld zijn door mevrouw van Schaik-Krijn