Klacht: geen sms ontvangst na opstart abonnement

op 07 juli 2012 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Dag klantenservice,
Zie hieronder de eerder gevoerde correspondentie met mijn echtgenote in verband met het niet functioneren van haar Vodafone abonnement.
Klacht is meer dan 3 weken gemeld maar zijn niet verder gekomen dan de boodschap “dat de TD hiermee bezig is”.
Gevoel is ontstaan dat er iemand aan het lijntje wordt gehouden en niet serieus wordt genomen.
Ondanks alle schijnbare goede bedoelingen van de customer service komt er geen oplossing.

-Stel daarom Vodafone hierbij ingebreke (CC Vodafone van het niet nakomen van contractuele verplichtingen
-Dien hierbij verzoek in tot het terugstorten van het maandbedrag van dit abonnement ter compensatie
-Indien het probleem niet binnen 5 werkdagen na dit schrijven opgelost wordt, de beëindiging van het contract of een ander abonnement/toestel/SIM card of wat dan ook dat er voor zorgt dat de diensten waarvoor betaald wordt ook geleverd worden.
-Alternatief : Tussenkomst van een Vodafone servicepunt in Eindhoven die dit gericht kunnen oppakken en binnen 5 werkdagen kunnen oplossen

Vertrouwend u hiermee duidelijk geïnformeerd te hebben en in afwachting van de actie
Mvrgr
JLT de Laat

From: Angeline de Laat
Sent: Sunday, July 01, 2012 7:24 PM
To: Vodafone Klantenservice
Subject: Re: Krijg geen SMS binnen op mijn nieuw abonnement met mobielnr 0610288925. Klant… [Incident: 120616-000785]

Nog steeds niets gehoord.
Nog altijd geen sms ontvangst van in ieder geval KPN.
Vandaag weer vervelende toestanden mee gemaakt omdat ik niet reageerde op sms.
(die ik dus niet had ontvangen)
En degene die ze had verstuurd krijgt geen foutmelding.
Hoe lang gaat het nog duren.
Krijgt steeds meer spijt van de overstap naar Vodafone…..
gr. Angeline de Laat.

From: Angeline de Laat
Sent: Thursday, June 28, 2012 3:22 PM
To: Vodafone Klantenservice
Subject: Re: Krijg geen SMS binnen op mijn nieuw abonnement met mobielnr 0610288925. Klant… [Incident: 120616-000785]

Nog steeds niets gehoord.
Is het probleem zo groot?
Wat zijn mijn mogelijkheden om per omgaande abonnement op te zeggen?
gr. Angeline de Laat

From: Vodafone Klantenservice
Sent: Tuesday, June 26, 2012 10:03 AM
To: angelinedelaat@upcmail.nl
Subject: Krijg geen SMS binnen op mijn nieuw abonnement met mobielnr 0610288925. Klant… [Incident: 120616-000785]

Home | Contact | Inloggen

Antwoord op uw e-mail
Krijg geen SMS binnen op mijn nieuw abonnement met mobielnr 0610288925. Klant…

26-06-2012 Ons antwoord
Geachte mevrouw De Laat,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat het probleem niet niet verholpen is. Mijn collega’s zijn ermee aan de slag. Ik heb mijn collega met wie u gesproken heeft gevraagd om u te bellen om de status te bespreken.

Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Monique Claessen
Vodafone Klantenservice
23-06-2012 Uw vraag
Hallo, Het is nu inmiddels zaterdag 23 juni en heb niets meer van jullie gehoord. Net nog test gedaan; sms naar mij nummer gestuurd, niet ontvangen en verstuurder krijgt geen foutmelding. Nummer verstuurder: 0630129538. Ik wil graag verloop horen van het onderzoek. gr. Angeline de Laat 06-10288925 FROM: Vodafone Klantenservice (mailto:vodafonenl_help@mailuk.custhelp.com) SENT: Wednesday, June 20, 2012 9:15 AM TO: angelinedelaat@upcmail.nl (mailto:angelinedelaat@upcmail.nl) SUBJECT: Krijg geen SMS
binnen op mijn nieuw abonnement met mobielnr 0610288925. Klant… [Incident: 120616-000785]
20-06-2012 Ons antwoord
Geachte mevrouw De Laat,

Gefeliciteerd met het slagen van uw zoon. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat u mogelijk de feliciatie-smsjes heeft gemist. Onze technische dienst doet er alles aan om deze alsnog naar u te kunnen versturen.
De hinder die u ondervindt staat vermeld in ons systeem. Onze technische dienst heeft dit met hoge prioriteit in onderzoek. Zij rapporteren hun bevindingen aan de collega wie de case voor u heeft doorgezet naar de technische dienst. Omdat het onderzoek al loopt heb ik niet nog een onderzoek aangevraagd. Ik zou niet willen dat twee onderzoeken elkaar in de weg staan. Ik stel daarom voor om het reeds lopende onderzoek af te wachten. Mijn collega met wie u eerder heeft gesproken houdt u op de hoogte van de voortgang.

Ik vertrouw erop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Monique Claessen
Vodafone Klantenservice
19-06-2012 Uw vraag
Goedemiddag, Ik was niet in de gelegenheid om op te nemen omdat mijn batterij leeg was…. Ik heb vanmorgen ook met jullie klantenservice gebeld en die zouden mijn probleem doorsturen naar afdeling Technische Dienst. Afgelopen vrijdag telefonisch contact met jullie gehad omdat ik er toen was achter gekomen dat ik geen sms-jes ontving. Mijn zoon was geslaagd en geen felicitatie sms ontvangen. Toen hebben jullie doorgegeven dat ik batterij eruit moest doen, zelfde opdracht als die ik nu had gekregen in
onderstaande mail. En ook de vraag of ik simkaart in ander toestel wilde doen. Geprobeerd maar niet gelukt. Die middag en avond geen contact meer kunnen opnemen vanwege feest van mijn zoon. Ik kreeg wel te horen dat er een rij sms in de wacht stonden op mijn nummer…… Graag wil ik deze sms-jes alsnog ontvangen Hierbij antwoorden op uw vragen: 1.nummers waarvan ik geen sms heb ontvangen, o.a.: * 0031622476775. * 0031652647902. * 0031611141859 * 0031653315810. 2. Wel sms ontvangen van: *
0031653217432.(ook vodafone als provider) 3. De sms verstuurder krijgt geen foutmelding, uitgeprobeerd met nummer:0031620994176. 4. Mijn postcode is: 5644 JB 5.Het probleem doet zich overal voor. 6.Bellen, internet, what’s app geen probleem. 7. Het probleem doet zich 100%voor. Mijn abonnement bij jullie is ingegaan op 6 juni j.l. Mijn toestel is Samsung Galaxy S plus. Hiervoor altijd abonnement gehad bij TELE 2 nooit geen problemen gehad. Geen goed begin voor mij. Vandaag ook weer harde
reset uitgevoerd, geen resultaat. Ik wil graag alle sms die naar mij is gestuurd en die ik niet heb ontvangen alsnog ontvangen. Vooral ook omdat het hier gaat om felicitaties. Ik hoor graag z.s.m. van u. Met vriendelijke groet, Angeline de Laat. 06-10288925. FROM: Vodafone Klantenservice (mailto:vodafonenl_help@mailuk.custhelp.com) SENT: Tuesday, June 19, 2012 3:40 PM TO: angelinedelaat@upcmail.nl (mailto:angelinedelaat@upcmail.nl) SUBJECT: Krijg geen SMS binnen op mijn nieuw
abonnement met mobielnr 0610288925. Klant… [Incident: 120616-000785]
19-06-2012 Ons antwoord
Geacht mevrouw De Laat,

Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft dat u geen smsjes kunt ontvangen en de pukcode van uw simkaart nodig heeft.

Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is wanneer u geen smsjes kunt ontvangen. Om dit te bespreken heb ik u vandaag twee keer geprobeerd te bellen. Helaas was u niet in de gelegenheid om mijn oproep aan te nemen. Uiteraard antwoord ik u daarom via deze e-mail.

Als eerste zou ik u willen adviseren om een harde reset uit te voeren op het toestel. Dit doet u door de batterij van het toestel te halen terwijl deze nog aanstaat. 5 Minuten later zet u uw toestel weer aan. Uw toestel, en de simkaart moeten dan opnieuw opstarten. Het simkaartje meldt zich dan opnieuw aan op het netwerk. De kans is zeer groot dat het probleem hierna verholpen is.

Mocht het probleem onverhoopt hierna nog bestaan, dan heb ik u uiteraard graag verder. Ik wil dan een onderzoek starten, om te achterhalen of het mogelijk nog met de storing van de brand te maken heeft, of zo niet, wat dan de oorzaak is.

Om u goed van dienst te kunnen zijn, wil ik u vriendelijk verzoeken om onderstaande vragen zo goed en volledig mogelijk in te vullen. Aan de hand van uw antwoorden kunnen wij een onderzoek instellen.

Daarnaast wil ik u vragen of u uw simkaart in een ander toestel zou kunnen plaatsen. Dit noemen we een kruistest. Zo kunt u testen of het probleem zich ook voordoet in een ander toestel. Mocht dat niet het geval zijn, zou uw toestel de oorzaak van het probleem kunnen zijn. In hoor graag van uw welk merk toestel u heeft uitgetest. Ons netwerk registreert het gebruik van een ander toestel, en kan daar benodigde informatie uithalen die nodig zijn voor het onderzoeken van het probleem. Dit is een belangrijk onderdeel van het onderzoek, ik wil u daarom vragen deze kruistest niet over te slaan.

1. Van welke nummers kunt u geen sms ontvangen? (graag voorbeeld nummer noemen)
2. Van welke nummers ontvangt u wel nog sms? (graag voorbeeld nummer noemen)
3. Wat hoort of ziet de sms verstuurder? Krijgt deze een foutmelding?
4. Waar doet het probleem zich voor? (Postcode invullen AUB)
5. Waar doet het probleem zich niet voor?
6. Kunt u wel gebruik maken van andere diensten zoals bellen en internet?
7. Hoe vaak doet het probleem zich voor? (in %)

Met vriendelijke groet,
Monique Claessen
Vodafone Klantenservice
16-06-2012 Uw vraag
Krijg geen SMS binnen op mijn nieuw abonnement met mobielnr 0610288925. Klantnr : 364298677. Batterij 15 min eraf, reset via Vodafone hebben niet geholpen. Nu is ook mijn Puc code geblokkeerd en heb geen wachtwoord voor nieuw aante vragen. Toezending via SMS kan niet, want deze ontvang ik niet. Heb klantenservice al 3 x gebeld en wil nu graag een echte oplossing. Graag actie !!
16-06-2012 Reactie.
Geachte heer, mevrouw,

Gewenste Oplossing:

Wil sms ontvangen conform kontrakt omdat ik hiervoor betaal !!

Bericht van Vodafone

5 jaren geleden - Beste angeline de laat, Wegens technische redenen hebben we je klacht nu pas ontvangen. Hiervoor wil ik graag mijn excuses aanbieden. Indien je klacht nog aktueel is, wil ik je verzoeken om je klacht opnieuw in te dienen. Dan wordt deze alsnog behandeld. Met vriendelijke groet, Jeannette Vodafone - Medewerker Klachtafhandeling

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vodafone in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vodafone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vodafone

Heeft op 07 september 2012 om 15:33 geantwoord

Geboden Oplossing:

Wegens technische redenen klant verzocht om klacht opnieuw in te dienen, als deze nog aktueel is.

Alle klachten die gemeld zijn door angeline de laat