Klacht: geen pakket ontvangen en niet bereikbaar

Rolstaart op 07 april 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 25 april 2017
Reactie van het bedrijf:

Hallo Nies, Bedankt voor je bericht en mijn excuses voor de latere reactie. Ik heb even op je adresgegevens gezocht en heb het pakketnummer terug kunnen vinden (01415028546876) Ik zie dat je inmiddels het pakket hebt ontvangen, klopt dat? Wel...

Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 7 april 2017

Een klant heeft een product gekocht via Groupon dat door DPD verzonden zou worden, maar ontving het pakket niet. Volgens de track and trace informatie was het pakket afgeleverd in België, terwijl de klant in Nederland woont. Pogingen om contact op te nemen met DPD via het opgegeven nummer resulteerden in een voicemail, zonder dat de klant geholpen kon worden.

Mijn Klacht:

Bij Groupon heb ik een product gekocht dat via DPD verzonden is. Groupon stuurde mij een meldingsmail dat het product verzonden was te volgen was via een track and trace nummer. Dit nummer heb ik vervolgens ingevuld en daarbij zag ik dat de volgende melding
06.04.2017 14:34 Flémalle (BE) Delivered.
Delivery to third party with notification.
Ik woon in Nederland dus de melding dat het product is delivered in Belgie vind ik vreemd. Ik heb echter nooit een product ontvangen laat staan met een notification.
Vervolgens ga ik bellen met het door hun vermelde nummer 090037346633 (wat vijftig cent per gesprek kost). Dan krijg ik een voicemail met het verzoek om na de piep het viercijferig postcode nummer door te geven. Dit heb ik tot vier maal toe (en ook nog een keer met een ander postcode nummer) doorgegeven en iedere keer kreeg ik het voicemail antwoord dat het postcode nummer niet bekend was, waarna de verbinding werd verbroken. Op geen enkele andere manier kon ik dus contact krijgen. Schandalig en onbeschoft om zo je klanten af te schipperen en niet bereikbaar te zijn. Twee euro armer om niets. Weer een snelle bijverdienste voor het noodlijdende DPD!!!!!!!!!!!!!

Gewenste Oplossing:

Ten eerste dat ik mijn pakket krijg natuurlijk
Ten tweede dat de verwerking van de pakketten correct verloopt
Ten derde dat ze de bereikbaarheid beter organiseren
Ten vierde dat ze de manier van telefonisch te woord staan anders organiseren.
En ten vijfde dat ze mijn twee euro aan belkosten terug storten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 25 april 2017 om 16:30 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM