Klacht: Geen label

op 07 oktober 2017 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Beste UPS,

Ik ging gisteren middag, doordat kiala helaas gestopt is, voor het eerst een pakket verzenden via jullie. Althans dat was toch de bedoeling geweest, maar heb uiteindelijk een andere oplossing gezocht.
Ten eerste was het me absoluut niet duidelijk of je nu naar een postpunt kon verzenden of dat het echt enkel naar een priveadres kon. Was handiger geweest als er niet gewoon ‘adres’ stond, maar ‘adres postpunt’ of ‘priveadres’. Dan had ik namelijk meteen gesnapt dat het blijkbaar van BE naar NL niet naar een postpunt kon, wat bij kiala wel het geval was. Meestal als het ene bedrijf het andere overneemt is dat voor verbetering, en dat is dus absoluut niet het geval in mijn ogen. Mag ik weten waarom deze optie gewoon verdwenen is? De goedkoopste optie om van BE naar NL te verzenden is ineens meer dan verdubbeld tegenover kiala namelijk, aangezien mijn pakket bij jullie op €15,25 uitkwam.

Daarna moest ik het gewicht van mijn pakket ingeven, welke eigenlijk nog lang geen 200gram weegt. Maar een simpele 0,2 of zelfs 0,5 was geen optie om in te geven, kommagetallen kennen jullie volgends mij niet. Dus heb ik maar gewoon 1kg ingegeven, want veel meer keuze had ik niet.

Maarja, het pakket moest uiteindelijk wel nog steeds in NL terechtkomen, dus heb ik maar wat verder ingevuld en gewoon dit belachelijk hoge bedrag betaald. Toen ik betaald had, kreeg ik helemaal geen label om af te drukken? Ik dacht geen probleem, ik zal dadelijk wel een mailtje krijgen waar ik het label ook nog eens kan terugvinden en afdrukken zoals bij bpost ook het geval is. Je kan dus wel begrijpen dat ik super opgelucht was om een mailtje te zien verschijnen, want ja het geld was natuurlijk al lang van mijn rekening af ondertussen.
En zo opgelucht als ik was door de mail, zo verward en ontgoocheld was ik daarna ook want er stond helemaal nergens een label in bijlage. Hetgeen ik wel kon terugvinden waren de gegevens van de begunstigde, een gewicht van 1kg dat eigenlijk niet eens met het echte gewicht van mijn pakket overeenkomt, en een trackingnummer waar ik helemaal niets aan had.

Uiteindelijk werd ik er niet wijzer van, en heb ik wel zeker 6 mensen van jullie firma aan de lijn gehad om dan te horen te krijgen dat zowel ik als jullie nergens mijn label nog kunnen terugvinden. ‘Ja mevrouw u had een account moeten aanmaken voordat u een pakket zou willen verzenden, dan had u het label altijd opnieuw kunnen terugvinden’. Wederom, doe zoals kiala en verplicht de mensen om een account aan te maken, pas dan zal het duidelijk zijn dat dat blijkbaar ook echt noodzakelijk is bij jullie.

Uiteindelijk heb ik meer dan 40 minuten aan de telefoon gehangen, waarvan ik nog geen 10 minuten effectief iemand aan de lijn had natuurlijk. Ook best frustrerend om na 8 minuten iemand aan de lijn te krijgen, je probleem uit te leggen, terug in wacht gezet te worden om na nog eens 13 minuten wachten iemand totaal anders aan de lijn te krijgen? Die eerste had niet zoveel zin om mijn – niet eens zo ingewikkeld probleem – op te lossen blijkbaar. Toen ik na al die telefoons ook nog eens te horen kreeg dat ik maar een account moest aanmaken en opnieuw datzelfde pakket moest aanmelden en dus ook betalen uiteraard, had ik er eerlijk gezegd helemaal geen zin meer in en was het genoeg voor mij. En toen ik daarna ook nog doodleuk te horen kreeg dat ik over 30 dagen pas kon terugbellen om een terugvordering van mijn geld te vragen was de maat echt helemaal vol! Wat een waardeloze site, wat een waardeloze prijzen en wat een waardeloze service. Uiteindelijk was de prijs van bpost nog maar slechts €1,15 duurder dan die van jullie, dus heb ik vol vertrouwen mijn pakket met bpost opgestuurd.

Ik wens hierover via mail over gecontacteerd te worden, niet via telefoon.

Mvg

Wanneer ik mijn geld binnen een week terug heb, er terug pakjes naar nederland kunnen aan betaalbaar tarief en wanneer de telefonisten beter hun werk doen of gratus wordt. Het is niet nodig om zolang en zoveel aan de tekefokn te hangen om vervolgend nog nieteens tot een oplossing te komen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

UPS

Heeft op 09 oktober 2017 om 15:58 geantwoord

Goedemiddag,

Nogmaals onze excuses voor deze vervelende situatie. Wij hebben u inmiddels een email gestuurd met het verzoek om aanvullende
informatie door te sturen.

Zodra wij de informatie binnen hebben zullen wij e.e.a. checken en zullen wij onze uiterste best doen om de kosten zo spoedig
mogelijk aan u te crediteren.

UPS Social Media Team.

Voor al uw UPS Access Point zendingen kunt u ook contact opnemen met onze Klantenservice via 020-5040500

Alle klachten die gemeld zijn door drncprs