Klacht: Geen jaarafrekening ontvangen

op 15 januari 2014 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Geen jaarafrekening ontvangen voor afnemen stroom / gas voor het jaar 2013. Het voorschot bedrag is inmiddels wel aangepast.

Ruim 3 weken geleden zou dit volgens een medewerker (in de email gemeld) binnen 2 weken geregeld zijn en zou de jaarafrekening beschikbaar zijn in mijn essent.

Ik heb dit ook al in een klacht aan essent gemeld.

Jaarafrekening per direct beschikbaar stellen.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 20 januari 2014 om 09:23 geantwoord

Geachte heer Gringhuis,

Wij hebben elkaar telefonisch gesproken op 10 januari 2014. Op mijn verzoek heeft u een e-mail gestuurd met bewijs van de door u opgegeven eindmeterstanden voor de jaarafrekening 2012-2013 behorende bij het adres Fivelweg. Inmiddels is genoemde jaarafrekening opgemaakt met de juiste begin- (elektriciteit) en eindmeterstanden.

Wij hebben ook voor u de eindmeterstanden (elektriciteit) behorende bij de jaarafrekening 2011-2012 van de hierboven genoemde straat gecorrigeerd. Op 11 januari 2014 heeft u van ons een e-mail ontvangen met uitleg, hoe de verrekening plaats gaat vinden. In de Mijn Essent omgeving kunt u de hiervoor genoemde facturen nog eens rustig bekijken.

De eindmeterstanden van elektriciteit (Fivelweg) die behoren bij de jaarafrekening 2011-2012 hebben wij destijds berekend, omdat wij deze meterstanden niet van u hadden doorgekregen. Wij kunnen hierdoor geen rentevergoeding geven op het destijds door u teveel betaalde aan voorschotten.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Richard
Essent Klantenservice
Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Gringosan