Klacht: Geen instapmogelijkheid; deuren te vroeg dicht

op 11 juni 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Driebergen-Zeist, dinsdag 7 juni 2016, 17.46u. Ik haalde de trein van 17.15 net niet (en mede gezien de campagne om niet meer in te stappen na het fluitsignaal probeerde ik het ook niet meer). Toen een half uur later de volgende trein arriveerde liep ik naar de achterste coupé van de lange trein en wachtte tot de passagiers uitgestapt waren. Op het moment dat de laatste passagier uitstapte sloten de deuren onmiddellijk en kon ik niet meer instappen! Ik had zelfs nog de indruk dat iets verder naar voren er nog mensen aan het uitstappen waren; het zou zomaar kunnen dat iemand niet de gelegenheid heeft gehad om uit te stappen. Met mij overkwam dit een paar mensen. Een van hen vertelde dat de trein bovendien een of twee minuten te vroeg was; toen ik op mijn horloge keek was het inderdaad nog niet eens vertrektijd.
Op deze manier werkt de campagne averechts!!! Ik zorg de volgende keer hoe dan ook dat ik er in kom en niet weer nog een half uur (in totaal nu dus zelfs een uur) hoef te wachten).

Als er voldoende tijd gegeven wordt om uit- en in te stappen en er niet ook nog eens te vroeg vertrokken wordt. Dan vind ik de campagne terecht, maar zo kan het echt niet. Ik heb nog niet nagegaan of dit onder vergoeding bij vertraging valt, maar vind dat dit wel zou moeten.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

NS

Heeft op 04 juli 2016 om 08:11 geantwoord

Heeft op 05 juli 2016 om 22:14 geantwoord

Uw adviseert om te verspreiden over de lengte van de trein. Dit was ook het geval: wij stonden met slechts twee personen bij de een na laatste deur, en wij kregen geen van beiden de kans om in te stappen. Het lag dus niet aan een (te) groot aantal instappers, maar wij moesten uiteraard wachten met instappen tot alle passagiers uitgestapt waren. Op datzelfde moment sloten de deuren al. Ik kan alleen maar concluderen dat de conducteur de procedure niet heeft gevolgd. Ik begrijp de regeling 'Geld terug bij vertraging' wel, maar zou in dit geval een tegemoetkoming zeer op zijn plaats vinden.

Agnes van Swaay

Alle klachten die gemeld zijn door Agnes van Swaay