Klacht: Geen doorloop door Amsterdam Centraal Station mogelijk

op 30 april 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Zojuist (30 april 2016 om ongeveer 00:40) werd mij op Amsterdam Centraal station verteld dat doorloop door het station niet meer mogelijk was tenzij ik 20 euro saldo op mijn OV chipkaart heb staan. Dit terwijl ik een abonnement heb voor het traject dat ik iedere dag reis met EBS en GVB. Nu word dus van mij verwacht dat ik 20 euro op mijn OV ga zetten die ik nooit gebruik. Aangezien ik 99% van mijn reizen op mijn abonnement doe. De andere optie is helemaal om het CS heen lopen waardoor ik mijn aansluiting 9 van de 10 keer ga missen. Net zoals wat op de genoemde nacht gebeurde(30 april om 00:45 bus gemist), waardoor ik een half uur extra sta te wachten op CS. Bovendien werd ik door personeel meerdere keren van onjuiste informatie voorzien. Zo werd ik in eerste instantie van de west tunnel richting de oost tunnel gestuurd omdat daar een doorgang moest zijn, om bij de oost tunnel erachter te komen dat ik door een doorgang naast de west tunnel moest om bij de bushalte te komen. Nadat ik terug gelopen was naar de west tunnel vroeg ik ook nog hoe ik dan naar de wc moest. Toen werd mij verteld dat aan de IJ-zijde van Amsterdam CS een toilet was. Na helemaal om te lopen kwam ik erachter dat het toilet aan IJ-zijde gesloten was. Dus er was geen mogelijkheid om naar het toilet te gaan zonder 20 euro (die ik niet had aangezien mijn loon doorgaans pas in de loop van de 30e gestort word) op mijn OV te zetten. Dus niet alleen verwacht NS van me dat ik ze 20 euro geef die ik niet heb terwijl ik al betaal voor mijn OV alleen maar om door hun station heen te lopen. Ik moet zelfs 20 euro betalen aan ze om gebruik te mogen maken van het toilet op CS. Bovendien vind ik het niet netjes dat ik meerdere keren van foute informatie voorzien word door personeel dat voor NS daar staat om mij van informatie te voorzien.

Als mij een doorloop product voor het betreffende station (amsterdam cs) aangeboden word aangezien mijn aansluiting zo kort is dat ik door het omlopen om cs heen iedere dag een kwartier tot een half uur extra reistijd op ga lopen, omdat ik door de extra minuut of 2 die om cs heen lopen mij kost ik mijn bus aansluiting heel vaak ga missen.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 24 mei 2016 om 13:53 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door d.ernst