Klacht: Geen briefje, pakketje zwerft ergens…

Baptist van Wanrooij op 07 januari 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 11 januari 2017
Reactie van het bedrijf:

Goedemorgen, Bedankt voor uw bericht. Het pakketnummer wat u opgeeft is niet voor u bestemd. Dit is gericht aan een afhaalpunt. Wat betreft de levering van uw pakket, onze chauffeur is op 09-01 en 10-01 bij u langsgeweest echter heeft...

Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 7 januari 2017

Een klant van DPD heeft een klacht ingediend over de levering van een pakket dat op 6 januari 2017 als afgegeven op een pickup parcel shop werd gemeld, terwijl de verwachte leverdatum 7 januari 2017 was. De klant ontving geen notificatie en twijfelt aan de bezorging, aangezien dit eerder ook problemen heeft opgeleverd. De klant verzoekt om informatie over de locatie van het pakket en eist dat het alsnog op het huisadres wordt bezorgd.

Mijn Klacht:

Middels de verzender heb ik vernomen dat de verwachte leverdatum 7-1-17 zou zijn. Wat schetst mijn verbazing als ik vandaag 6-1-17 op de tracepagina zie staan dat mijn pakket afgegeven Is op een pickup parcel shop. Wel fijn dat er geen notificatie in de brievenbus Is gedaan. Met andere woorden waar Is mijn pakketje. Ik heb mijn ernstige twijfels of de bezorger überhaupt wel aan de deur Is geweest of te doen gebruikelijk zijn pakketjes maar weer direct ergens heeft gedropt. Dit is niet de eerste keer dat het mis gaat. Iedere keer als er iets door DPD bezorgd moet worden gaat het mis. In het vervolg wil ik NIETS meer door DPD laten bezorgen. Graag verneem ik per direct waar mijn pakketje Is. Tevens eis ik van u dat dit pakketje alsnog op mijn huisadres bezorgd wordt. De code van mijn pakket is 05217022276737 postcode 5223LH

Gewenste Oplossing:

Ik verlang dat mijn pakketje op de juiste en correcte wijze wordt afgeleverd. Bij niet thuis kan het pakketje op het dichtstbijzijnde afleverpunt worden afgegeven. Dit punt zit op de Helftheuvel en niet aan de andere kant van Den Bosch. Tevens eis ik dat DPD eens gaat doen waar ze voor betaald krijgen; pakketjes bezorgen en niet de pakketjes op het eerste de beste drop-off punt afgezien zonder notificatie. Stop met schofferen van de klanten!

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 11 januari 2017 om 11:57 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht. Het pakketnummer wat u opgeeft is niet voor u bestemd. Dit is gericht aan een afhaalpunt.

Wat betreft de levering van uw pakket, onze chauffeur is op 09-01 en 10-01 bij u langsgeweest echter heeft hij/zij niemand aangetroffen. Om deze reden zal uw pakket vandaag geleverd worden bij het afhaalpunt op onderstaand adres.

DE KLEIJN BLOEMSIERKUNST
HINTHAMERSTRAAT 136
5211MT 'S-Hertogenbosch

Hier kunt u op vertoon van een geldig ID bewijs uw pakket vandaag na 15.30 afhalen.

Mvg,
Stephanie

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM