Klacht: Gedwongen extra verzekering te nemen

op 12 oktober 2017 over Hertz in de categorie Autoverhuur

Ik heb via de site van hertz een auto gehuurd voir mijn vakantie in tanger van 10 okt 2017 t/m 19 okt 2017. In de mail staat 171.33 euro betaalt voor de huur van de auto , 00.00 euro bij betalen aan de balie en tevens als extra opties een super cover a 49.13 per WEEK en een pi verzekering a 30.24 per WEEK. Bij de balie aangekomen vertel ik dat ik de super cover wil nemen en de pi verzekering wil laten voor wat het is. Dus voir de super cover zou het erop neerkomen dat ik voor 9 dagen op 63.16 euro, wat ik dus absoluut niet erg vind en bereid was om ag te sluiten. De man achter de balie maakt zijn berekening en zegt ik moet 150 euro betalen voor de super cover !!!!! Ik was het er uiteraard niet mee eens en hebt dus mijn bevestigings mail laten zien met de bedragen erop. Ik vertelde duidelijk dat ik de enkelt de super cover wil voor de prijs in de mail. Na wat heen en weer gepraat werd me op een duidelijke manier vertelt dat ik 150 euro moet aftikken voor de super cover omdat er in mijn mail “hollandse prijzen” in staan en we nu in marokko zijn en die een eigen tarief hanteren. Ik weigerde pertinent en dus kreeg ik de auto niet mee en zou mijn reservering geannulleerd worden en dat zou 95 euro boete zijn. Ik stond op dat moment met mn rug tegen de muur en de auto moest ik hoe dan ook meenemen. Dus ik ben akkoord gegaan onder protest en heb die 151.19 euro afgetikt. Gelijk daarna vertelt hij me dat ik moet 242.66 euro borg moet betalen voor tank, sleutel, ramen en wielen want die vallen niet onder de super cover !!!! Ik had net een discussie van 30min met hem achter de rug dus die ook maar betaalt. Toen ik alles betaalt had kreeg ik mn papieren en wat stond er dat ik had afgerekend super cover + … verzekering ( Heb mijn papieren niet bij de hand dus weet de afkorting even niet dus vandaar … ) !!! Dat was de druppel en ik eiste alles terug en wou de huur annulleren omdat ik tien wist dat ik opgelicht was. Ik kon de auto van hem achterlaten maar ik zou niks van mijn geld terug krijg op mijn borg na omdat ik al “gebruik” had gemaakt van de huur auto en je hhuurauto “eerder” terugbrengen kon maar geld krijg je niet terug. Al met al zit ik nu met een kolere gevoel op mijn vakantie adres. Het zit me gewoon heel erg dwars dat ik een auto huur voor 170 euro( wat een leuke prijs is ) en tegelijke tijd een verzekering betaal dat bijna gelijk staat aan het huur bedrag. Hier kan men zien dat er iets niet klop. Wat zou ik buiten een super cover aan andere personelijke verzekeringen. Ik ben gewoon goed verzekert in nederland.

151.19 - 63.16 = 88.03 euro.

Ik ben tevreden als mijn 88.03 euro wordt teruggestort en mijn duidelijk doir een betrouwbaar iemand wordt vertelt waar die 242.66 euro nou echt voor is

6 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Hertz

3 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Hertz nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Az010