Klacht: Geachte heer, mevrouw,

op 29 juni 2012 over Essent in de categorie Energieleveranciers

De jaarafrekening van Essent is door mij niet op tijd betaald (kan de factuur ook niet vinden) en heb een kopie opgevraagd. Nu heb ik in plaats van een herinnering direct een aanmaning ontvangen en daarbij worden direct extra kosten ad € 25,– in rekening gebracht. Ik vind deze gang van zaken ongehoord. Het kan altijd voorkomen dat een factuur die per post wordt verzonden, je niet bereikt. Eerst een herinnering en daarna pas kosten, zou veel meer in de rede liggen. Dit is waarschijnlijk de straf die Essent je wil opleggen, omdat ze niet automatisch van mijn mogen innen. Daarvoor betaal ik overigens iedere maand ook al extra administratiekosten!! In de aanmaning wordt er overigens direct gedreigd met verdere incassomaatregelen. Klantvriendelijk is anders!!

Op dit moment ben ik tevreden met het intrekken van de (volgens mij zonder grondslag te innen) administratiekosten. Echter, zou ik pas echt tevreden zijn als Essent aan alle klanten die niet tijdig betalen eerst een herinnering zou verstrekken in plaats van direct administratiekosten in rekening te brengen.

Essent

Heeft op 01 januari 1970 om 00:00 geantwoord

Geachte CornelisHuibert,

U heeft 29 juni 2012 op dit forum aangegeven dat u een klacht heeft die betrekking heeft op het een zakelijke aansluiting. Onze zakelijke afdeling heeft een eigen Klantenservice en handelt alle correspondentie zelf af. Als service zullen wij uw klacht doorsturen naar de juiste afdeling, zodat zij uw klacht in behandeling kunnen nemen. Ik zal dan ook deze klacht afronden als opgelost.

Met vriendelijk groet,

Richard
Afdeling Klantenservice
Essent

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door CornelisHuibert