Klacht: Gate wijziging zonder mij om te roepen (ik beschik over videos)

op 09 juli 2016 over turkish airlines in de categorie Vliegmaatschappij

Beste,

Mijn werkgever had voor mij een vlucht geboekt die op 19 juni vanaf schiphol richting Dammam (KSA) via Turkish airlines zal vliegen. Ik ben ruim op tijd aangekomen op schiphol. Ik heb ingecheckt en ging vervolgens via de douane richting de gate toe.
Op mijn boardingskaart stond er vermeld dat ik via Gate06 moest gaan. Ik ben ook bij Gate06 gekomen en zag dat er op het scherm Istanboel aangegeven werd (waar ik ook daadwerkelijk moest overstappen), ik zag wel dat de tijden veranderd waren en had vernomen dat er vertraging was.

Rond 13.55 uur was ik gaan vragen bij de gate receptie hoe de vertraging komt en liet haar mijn boardingskaart zien. De mevrouw had erop gereageerd dat ze op mij aan het wachten waren bij gate04. Ik ging heel snel naar gate04 en daar stond een mevrouw aan de balie en de vliegtuig was nog niet vetrokken. Ik had mijn gegevens gegeven en de mevrouw had aangegeven dat ik niet mee mag, omdat ik te laat was.

Achteraf is gebleken dat er een gate wijziging plaats is gevonden, ik heb geen sms of melding gekregen op mijn telefoon, niemand had mij erop gewezen dat ik van gate moest veranderen. Ik reis namelijk niet vaak met de vliegtuig en voor mij was dit zeer ongemakkelijk. De mevrouw aan de balie van gate4 had aangegeven dat ze mij kwamen ophalen maar mij niet hadden gevonden. Mijn naam was niet omgeroepen er was geen personeel van turkish airlines noch van schiphol bij gate06 om door te geven aan de passagiers dat ze naar gate4 moeten gaan.

Ik moest mijn bagage gaan ophalen en door naar de receptie van turkish airlines. De meneer aan deze receptie had aan mij aangegeven dat er geen gate wijziging was en dat ik verantwoordelijk ben voor het missen van mijn vliegtuig (zonder aandacht te geven aan het horen van mijn verhaal). Vervolgens had ik aangegeven hoe het precies zat, ik moest na 15 min terug komen omdat mensen van turkish airlines dit wouden bespreken. Ik had duidelijk gemaakt dat ze (schiphol) mijn naam niet hadden omgeroepen en dat ze mij niet kwamen ophalen zoals door hen bevestigd was.

Ik ben een stewardess van turkish airlines tegengekomen en had haar mijn probleem uitgelegd, zij gaf aan dat die dag op schiphol en turkish airlines weinig personeel waren en dat het daarom zo rommelig ging.
Bij deze mail wil ik aangeven dat er extra kosten gemaakt zijn, voor zowel een nieuwe ticket (315,- euro), hotelkosten in Aalsmeer (50,- euro), mijn werkgever had mij 1 dag gemist (140,- euro) en ook nog eens keer mentale last.

Wanneer turkish airlines / schiphol exuses zullen aanbieden, en wanneer zij ook verantwoordelijk staan tegenover de extra gemaakte kosten.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over turkish airlines

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over turkish airlines nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door tegen onterechtheid