Klacht: Foutieve informatie verkregen bij aanschaf

op 26 maart 2013 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Sinds bijna 2 maanden Essent klant. Ben met een redelijke overtuiging naar binnen gehaald omdat bijna alles er naar duiden dat mijn nieuwe energie leverancier Essent goedkoper was dan de Nuon welke ik had. Bij de Nuon zat ik op 100 euro per maand, en kreeg bij mijn jaarafrekening ieder jaar ongeveer 250 euro terug. Echter kreeg ik wel een standaard verhoging bij de Nuon naar 122 euro per maand, maar aangezien ik geld terug kreeg was dit meer een spaarpotje dan een betaling. Bij de overstap naar Essent heb ik daarom ook gekozen voor een voorschot bedrag van 122 euro, dit aangezien het stroom goedkoper zou zijn en mijn rekeningen van Essent goedkoper zouden moeten zijn dan de Nuon. Echter was mij niet verteld dat het verschil van de leveringskosten enorm was. Hier betaalde ik bij het nuon aanzienlijk minder dan bij Essent. Ik woon sinds 2 jaar in een nieuwbouw woning, dus de kachel gebruik ik nooit. Hierbij heb ik in de periode ook geen andere apparatuur gekocht welke stroom gebruikt, waarbij je dus zal denken dat de stroom rekening hetzelfde zou zijn. Na enkele weken ben ik eens wezen kijken naar mijn energie meter welke je op Essent kan vinden en in kan zien( de verbruiks manager ). Hierbij gaf de meter aan dat ik mijn voorschot zou moeten verhogen van 122 naar 133 euro. Dit natuurlijk al vreemd aangezien ik bij nuon met 100 euro al geld terug kreeg. Contact gehad met Essent maar hier was niks mee aan de hand en dit bedrag zou wel recht trekken naar 100 euro, een erg vreemd verhaal maar ik moest op de woorden geloven. Een maand later denk ik van nou laat ik eens kijken of deze al een beetje is recht getrokken, en je zal het niet geloven, maar ook nu moest ik hem weer verhogen naar 139 euro, dus nogmaals 6 euro verhoging per maand! dus weer 72 euro op jaar basis. Ik voel me heel erg in de zeik genomen door Essent en wilde dat ik nooit was overgestapt. Aan mijn verbruik ligt het niet, want doe nog exact hetzelfde als dat ik deed, en heb er geen andere apparatuur bij aangeschaft. Ook na informatie aanvraag hoefde ik me geen zorgen te maken, maar blijkt dat deze alleen maar hoger wordt. Tevens heb ik bij Nuon in een jaar tijd 2706 KwH verbruikt, en nu in 1,5 maand, met hetzelfde verbruik bij Essent staat de teller op 3155. dat zou betekenen dat ik 300 KwH per maand verbruik terwijl het gemiddelde 170 is ( wat Essent aangaf ). En ik woon met 2 personen, in een nieuwbouw huis waar de kachel nooit aan staat. Al met al geloof ik het totaal niet meer wat me is beloofd en wil ik erg graag weer weg. Dit kost met per jaar 600 euro meer, terwijl ik erop vooruit zou gaan… Dus Essent, wanneer wordt het voor mij goedkoper ? Ben in mijn ogen met valse voorwaarden naar binnen gepraat. Ben tevens sinds de overstap naar Essent hier al mee bezig omdat ik het niet geheel vertrouwde na mijn eerste meting.

kosteloos zonder overstapvergoeding weer terug overstappen naar Nuon.

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 26 maart 2013 om 12:57 geantwoord

Geachte heer Pels,

Wij hebben elkaar zojuist telefonisch gesproken. Helaas zijn wij samen niet tot een oplossing gekomen en hebben het gesprek beeindigd.
U heeft aangegeven dat wij u hebben verteld goedkoper uit te zijn dan bij Nuon. U geeft nu aan dat u per maand meer moet betalen dan bij Nuon. U geeft als voorbeeld de netwerkkosten van Essent van 2013.
Ik heb u verteld dat u deze vergelijkt met de netwerkkosten van Nuon in 2012. Dit is geen goede vergelijking. Dit ook zo met de energiebelasting oktober 2012 bij Nuon en Essent 2013.

U heeft op het einde van het gesprek aangegeven dat u zelf gaat zoeken naar een oplossing.

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

7 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Essent beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door FrankPels