Klacht: foute beschrijving van accomodatie en slechte vakantie gehad

op 05 februari 2018 over Prijsvrij.nl in de categorie Online Reisbureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

twee week durende vakantie in Alanya, Turkije. Onze accommodatie werd door jullie als reisorganisatie aangeboden: La Finca Marina. Samen met mijn moeder was ik op zoek naar een leuke vakantie voor een mooi prijsje. Onze zoektocht begon en we kwamen uit op dit hotel. We hadden er nog nooit van gehoord en hebben het hotel bij geen andere Nederlandse reisorganisatie kunnen vinden, maar de beoordeling die jullie gaven was behoorlijk hoog. Dit zou goed moeten zijn, toch…? Een 4-sterren hotel met alles erop en eraan, kan niet mis gaan…

Wij zijn echte kenners in Turkije en hebben verschillende hotels bezocht, maar dit hotel viel toch echt tegen. Op jullie website schrijven jullie dat La Finca Marina een 4-sterren hotel is, klopt niet, het is namelijk een 3-sterren hotel en dat viel te merken. (Bron: Duitse reisorganisaties) Er wordt op de website aangegeven dat er een Hamam aanwezig is, het gebouw staat er inderdaad, maar hier wordt geen gebruik van gemaakt. De wasserette, die was er niet en hetzelfde geldt voor de badhanddoekenservice. Wij als echte kenners gaan er vanuit dat als er wordt aangegeven dat er badhanddoekenservice aanwezig is, wij niet zelf iets mee hoeven te nemen, dit is voor ons een must. Helaas bleek dit bij aankomst anders. ’s Avonds laat aangekomen konden we eerst op zoek naar badhanddoeken en natuurlijk voor eigen rekening, het hotel kon hier namelijk niets aan doen na met hen hierover gesproken te hebben. ”Bij het hotel bevindt zich een zwembad met een zonneterras. Stoelen, parasols en handdoeken zijn hier gratis beschikbaar.”

Op de site wordt niet gesproken over de slechte bereikbaarheid van de kamers. Ik ben zelf herstellende van een enkelblessure en mijn moeder is lichamelijk beperkt. Op de foto’s konden we de slechte trappen niet zien. Bij aankomst moesten wij letterlijk en figuurlijk klimmen om bij onze kamer te komen met als gevolg dat ik nu bij terugkomst weer naar het ziekenhuis mag wegens mijn enkelblessure. De kamer zelf was prima, klein maar fijn, echter de handdoekenservice was ontzettend slecht. Je bent verplicht om minimaal 4 dagen met dezelfde stel handdoeken te doen (één grote, één kleine), erg hygiënisch… Na navraag te hebben gedaan bij de receptie is hier niets in veranderd en ook bij andere gasten niet, geen oplossing. De schoonmaak van de kamer is minimaal. We hebben in de twee weken geen schoon beddengoed mogen ontvangen, terwijl het er toch erg vuil uitzag. Normaliter zou je dit dan direct vervangen lijkt mij.

Om mijn verhaal voort te zetten wil ik het graag hebben over het strand. Op jullie website staat: ”Het hotel is gelegen in Alanya, op ongeveer 500 meter van het strand.” Dit klopt ook niet. We waren genoodzaakt om om 11:00 uur met de shuttlebus naar het strand te gaan aangezien het 5km verder op lag… Er werd gesproken over een strandbar, maar jullie gaven daarbij niet aan dat dit tegen betaling was, had wel gemogen. Geen all-inclusive dus… De shuttlebus reed één keer heen en één keer terug, vol is vol.

Het eten: mijn moeder en ik zijn absoluut geen kieskauwers, maar een 9,1 voor vier bakken warm eten lijkt mij niet te kloppen. Mijn moeder kampt met een lichamelijke beperking waarbij zij goed moet eten rondom haar medicatie. Hier kon niet aan voldaan worden waardoor wij genoodzaakt waren om meerdere keren uit eten te gaan, ook weer op eigen kosten natuurlijk. Er was een overvloed aan koude groente (sla, komkommer etc.), maar brood, één soort, als je geluk hebt twee. Vlees, hebben wij in de 14 dagen drie keer gehad. De dagelijkse keus bestond uit: rijst, aardappelen, iets onbekends, pasta. Het eten voldeed absoluut niet aan die 9,1 die jullie gaven. Waar is dit op gebaseerd vraag ik mij af? Veel Nederlanders mogen graag thee drinken, je kon alleen Turkse thee nuttigen, voor een ”normaal” bakkie, kon je €2,- dokken. Het eten was elke dag koud, niet vers en smaakloos. Nogmaals, doordat mijn moeder goed en juist moet eten waren wij genoodzaakt om buiten de deur te eten en dus extra kosten te maken, dit hoeven wij normaal nooit te doen. Al die jaren niet…

Tot slot, de taalbarrière: het hotel wordt voornamelijk bezocht door Duitsers, leuk volk, maar het personeel kent alleen deze taal, Engels begrijpen ze niet. Wij kunnen ons goed redden in het Engels, maar Duits helaas niet. Dit geldt ook voor de reisleiding. Wij wilden onze klachten kenbaar maken, maar dat ging zo niet…

Al met al zoals u waarschijnlijk al begrijpt is deze vakantie ons tegengevallen. Ik citeer nogmaals uw beoordeling op de website: ” Door meer dan 50 Nederlandse reizigers wordt La Finca Marina gemiddeld op internet beoordeeld met een 9,1. Daarmee staat deze accommodatie op plek nr. 5 in Alanya.” Het was in eerste oogopslag goedkoop, maar in werkelijkheid was het duurkoop door alle extra gemaakte kosten. Ik wil daarom graag met u spreken over een compensatie. De extra gemaakte kosten hadden naar uw beoordeling niet gehoeven. Mijn bovenstaande verhaal wordt gedeeld door de andere gasten (voornamelijk Nederlanders) die wij hebben gesproken.

Gewenste Oplossing:

wanneer ik tevreden ben is als mijn klacht serieus word genomen.we zijn in juli 2017 op vakantie geweest en op 5 februari 2018 krijg ik een mail dat we het moeten doen met de 25 euro die LMX ons als oplossing bied .ik vind het treurig dat u zich verschuild achter LMX en niet met een serieuze oplossing komt

We hebben uw klacht voor de tweede keer laten herbekijken. Helaas moeten we u mededelen dat LMX en zowel intern bij Prijsvrij bij het eerdere gegeven antwoord blijven. Hiermee zullen we uw klacht niet verder in behandeling meer nemen en word uw dossier afgesloten. Graag willen we u bedanken voor uw kritiek en uw geduld.

Het spijt ons, dat we u niet positiever kunnen berichten.

Ik hoop u met dit bericht voldoende te hebben geïnformeerd en spreek de wens uit u in de toekomst weer te mogen begroeten bij Prijsvrij.nl.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Prijsvrij.nl over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Prijsvrij.nl in behandeling genomen

Bericht van Prijsvrij.nl

4 maanden geleden - Beste mevrouw Arling, Bedankt voor uw melding. Allereerst willen wij onze excuses aanbieden voor het ongemak. We kunnen, na het lezen van uw verhaal, begrijpen dat uw vakantie niet is bevallen zoals u had voorgesteld. Wij hebben hierover ook veelvuldig contact gehad met de reisorganisatie om ervoor te zorgen dat dit niet nogmaals kan gebeuren. Het is vervelend te lezen dat u ter plaatse uw meldingen niet kenbaar heeft gemaakt bij de reisleiding. Dit zorgt ervoor dat het na terugkomst lastig is uw melding op te lossen. Voor de volgende keer raden wij u anders aan ook ter plaatse contact met ons op te nemen mocht uw reisleiding u niet kunnen helpen. Zo kunnen wij u namelijk ook ter plaatse direct helpen zodat u alsnog kunt genieten van uw vakantie. Wij gaan nog intern met uw meldingen aan de slag om alsnog tot een betere oplossing te komen en komen hier uiterlijk vrijdag 16 februari op terug. Wij vragen u vriendelijk deze reactie af te wachten. Met vriendelijke groet, Team Prijsvrij.nl

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Prijsvrij.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Prijsvrij.nl

Heeft op 19 februari 2018 om 15:42 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Arling,

Zoals aan u beloofd heeft u op 16 februari een e-mail ontvangen wat betreft uw bovenstaande melding. Nogmaals willen wij van de gelegenheid gebruik maken om onze excuses aan te bieden dat uw vakantie niet is gelopen zoals u had verwacht.

In deze email hebben we u aangegeven niet meer te compenseren zoals eerder aan u is doorgegeven (€ 50,- reischeque van Prijsvrij.nl en € 25,- reischeque LMX). Indien u wenst willen wij u hierover nog graag telefonisch een uitleg geven. Laat dit ons gerust weten.

Met vriendelijke groet,
Team Prijsvrij.nl

Heeft op 19 februari 2018 om 17:22 geantwoord

Dit is toch geen oplossing. Ik zou mij schamen als ik een bedrijf had dat zo groot is. U neemt ons niet serieus. Wij hebben een reis geboekt met een goede beoordeling en dan mag je er vanuit gaan dat het een leuk hotel met goed eten etc is. De omschrijving, totaalleverancier komt totaal niet overeen met wat u aanbiedt, u doet nu net of u een juiste oplossing biedt. U biedt iets aan en dat bent u niet nagekomen en dan is de klacht oplossing na enkele keren mail contact, 50 euro. Deze vakantie heeft ons veel meer gekost dan dat gepland was. U neemt uw klanten niet serieus en ik ben van mening dat u zich als reisaanbieder diep moet schamen. Dat de reis door een buitenlandse aanbieder wordt verzorgt ontslaat u niet van de zorg voor uw klanten. Waarschijnlijk heeft u via Google translate klakkeloos de Duitse tekst op uw site geplaatst zonder ook maar iets te controleren. U mag er vanuit gaan dat we dit niet zomaar aan ons voorbij laten gaan. We zijn erg teleurgesteld in uw starre houding. U mag er rekening mee houden dat een derde partij zich binnenkort bij u gaat melden voor deze” oplossing”

Alle klachten die gemeld zijn door reginaenkimberley