Klacht: Facebook blokkeert onterecht account, met de mededeling dat mijn naam profiel niet mijn echte naam zou vertegenwoordigen.

op 08 juli 2012 over Facebook in de categorie Social Media

Ik krijg sinds gisteren wanneer ik me aanmeld met mijn inloggegevens op Facebook de volgende melding:
‘We hebben je account tijdelijk uitgeschakeld omdat we hebben gezien dat je profiel niet je echte naam vertegenwoordigt. Voer de volgende informatie in zodat we je echte naam kunnen verifiëren en je account kunnen bijwerken.’
En naast dat er gevraagd wordt om het opnieuw invoeren van mijn naam wordt er ook gevraagd naar een scan/kopie van mijn indentiteitsbewijs. KLINKKLARE ONZIN! Ik ben niet voornemens dat te doen. Men probeert je gerust te stellen met het feit dat deze informatie verwijderen nadat ze de correctheid hebben gechecked, maar ik vind dhet vragen naar je indentiteitsbewijs op internet op zich al geen manier van doen.

Gewenste oplossing:
Blokkade per direct opheffen en dat hele gedoe omtrent het vragen naar identiteitsbewijs afschaffen. Respecteer de privacy van gebruikers!

Alle klachten die gemeld zijn door GedupeerdDoorFacebook