Klacht: Extra verzekering

op 24 juni 2016 over Hertz in de categorie Autoverhuur

Aan de balie van Herz vertelde de bali medewerkster in Oporto ( Portugal) dat onze creditcard niet voldoende saldo had om € 1250 als borg te blokkeren. We hebben gekeken online tijdens onze vakantie en het was niet correct er was meer dan genoeg. Ze gaf aan dat we een verzekering moeten nemen anders kregen we de auto niet mee. (Hoewel we de auto al hadden verzekerd) Ze vertelde ons dat het € 15 per dag zou gaan kosten. We hebben niet een bevestiging gekregen en bij de terugkeer van de auto was het zo druk dat ze snel alle documenten overhandigen en je in een bus duwen naar de luchthaven en tegen de tijd dat je de kopie van de creditcard ziet is het te laat. Normaal is bij verzekeren ongeveer € 15, we hebben het gehad in Nederland bij Herz.
Nu €284 voor 8 dagen is €35 per dag. Dit is belachelijk voor een verzekering.
Schandalig eerst zeggen dat de creditcard niet toereikend is om een veel te dure verzekering aan te smeren.
Ik had dit niet verwacht van een bedrijf als Herz.

IK ben tevreden als de verzekering wordt vrij gescholden omdat de creditcard toereikend was voor de borg.
Maar ik snap dat we een verzekering zijn aangegaan maar niet voor €35 per dag maar voor €15 ( inclusief BTW) Dus €120.
Dus €162 retour.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Hertz in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hertz een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hertz

Heeft op 28 juni 2016 om 08:01 geantwoord

Reactie van de melder van de klacht Hans Krul

1 jaar geleden - Hallo Robin. Dat lijkt mij geen oplossing. De klacht is doorgestuurd naar Retalcars maar dat is natuurlijk niet juist. Herz heeft mij de extra verzekering proberen aan te smeren en Rentalcars geeft aan dat wij al een verzekering bij hun hadden dus dat we niet een extra verzekering hoefden te nemen. Het ligt bij Hertz. Mar ik zal alle gegevens nogmaals naar rentalcars sturen. Dit lijkt mij een kast je naar de muur oplossing dus geen oplossing. Graag mijn klacht handhaven. Ook omdat niet rentalcars geld van mijn creditcard af haalt maar Herz

Reactie van de melder van de klacht Hans Krul

1 jaar geleden - Robin kun je mij aangeven of ik nu ook een klacht bij rentalcars moet neerleggen? of deze moet handhaven of beide?

Heeft op 28 juni 2016 om 10:12 geantwoord

Ook omdat niet rentalcars geld van mijn creditcard af haalt maar Herz

Bericht van Hertz

1 jaar geleden - Geachte klant, Hertz is niet op de hoogte van wat er al dan niet betaald werd aan Rentalcars en wat er al dan niet inbegrepen is in de prijs. Rentalcars zal ons contacteren en meer uitleg geven, wij gaan dan na wat er ter plaatse is gebeurd en Rentalcars zal u daarvan op de hoogte brengen. U bent in de eerste plaats klant van Rentalcars, aan hun voorwaarden, en dient hen te contacteren voor alles gerelateerd aan deze huur. Met vriendelijke groeten, Hertz Customer Services

Alle klachten die gemeld zijn door Hans Krul