Klacht: Extra kosten na terugbrengen huurauto

op 28 september 2016 over Hertz in de categorie Autoverhuur

Op 4-9-16 haalden wij onze huurauto op bij Toulouse Airport in Frankrijk. Er werd ons al meteen gevraagd of wij een duurdere verzekering à € 110,00 wilden, maar hierin hadden wij geen interesse. Wij kregen de auto met een volle tank mee en zouden deze ook weer vol afleveren. Er werd ons verteld dat er zich rondom de luchthaven in ieder geval 2 benzinestations bevonden.
Op 11-9-16 brachten wij de auto weer terug. Opvallend was dat de dame die de auto controleerde meteen naar beneden dook en een kleine beschadiging constateerde op één van de wieldoppen. Dit zou ons € 110,00 gaan kosten, exact het bedrag van de extra verzekering.
Daarnaast was het ons niet gelukt om vlak voor het vliegveld een benzinestation te vinden (we zijn er zelfs nog voor omgereden). De dag ervoor hebben wij nog wel de auto volgetankt voor een bedrag van € 54,04 en hebben de laatste dag ca. 120 km. met deze tank gereden.
Wij waren dan ook zeer verbouwereerd dat wij een rekening voorgeschoteld kregen van € 183,49 euro: de € 110,00 euro voor de “schade” aan de wieldop en € 61,64 voor een volle tank! Hierover was geen discussie mogelijk.
Wij moesten tekenen voor akkoord, maar omdat wij het hier absoluut niet mee eens waren hebben wij niet getekend.
Wie schetste onze verbazing, dat er na onze vakantie een rekening van Hertz in de bus lag met de eerder genoemde € 183,49. Maar we zagen ook dat dit bedrag al van onze Visacard rekening was afgeschreven op 4-9-16, nota bene op de dag dat wij de auto hebben opgehaald! Slechte zaak!
Wij wilden de klacht bij Hertz zelf melden, maar dit wordt door Hertz onmogelijk gemaakt.

Graag zien wij het totale bedrag van € 183,49 retour op onze rekening gestort.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Hertz

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Hertz nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hertz in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hertz een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hertz

Heeft op 12 oktober 2016 om 11:57 geantwoord

Datum: 12/10/16

Onze Referentie: 5999677 (Graag altijd vermelden)
Huurovereenkomst: 551708172
Reservering: G9633831572
Factuur: 002767473734

Geachte heer Stroomer,

Bedankt om contact met Hertz op te nemen betreffende bovenvermelde huur.

Ik heb uw vraag omtrent de aangerekende schade voorgelegd aan onze verzekeringsafdeling. Het bedrag voor de schade blijkt volgens hen ten onrechte in rekening gebracht.

Het schadebedrag van EUR 110.00 is dan ook teruggestort op uw creditcard. Dit zal zichtbaar zijn op uw eerstvolgende creditcardoverzicht.

Ik bied u hierbij mijn oprechte verontschuldigingen aan voor deze fout.

Ik vertrouw erop dat ik u voldoende heb geïnformeerd en bied u hierbij mijn verontschuldigingen aan voor het ongemak.

Ruud Van Loo

Hertz Customer Services

Heeft op 17 oktober 2016 om 15:43 geantwoord

Wij zijn blij dat Hertz in ieder geval een deel van onze klacht, 110,00 euro voor onterecht berekende schade, heeft opgelost, waarvoor onze dank.
Helaas is het gedeelte van onze klacht over de te veel berekende brandstofkosten à 61,64 niet behandeld.
Graag willen we dan ook dat Hertz dit alsnog in behandeling wil nemen.
Bij voorbaat dank.

Reactie van de melder van de klacht stroomer

1 maand geleden - Wij hebben bericht van Hertz ontvangen dat zij ook het resterende bedrag zullen terugstorten. Wij zijn dan ook zeer tevreden over hoe Hertz onze klacht uiteindelijk heeft opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door stroomer