Klacht: Slechte bereikbaarheid en onvriendelijke leidinggevende

op 07 april 2019 over Euroscoop in de categorie Bioscopen & Theaters

Op woensdag 3 april 2019 heeft mijn partner in de voorverkoop online tickets voor de nieuwe Avengers film: The Endgame die 24 april in Euroscoop te zien is aangeschaft. In zijn enthousiasme zijn 2 kaarten aangeschaft vergetende dat wij woensdag 24 april op vakantie gaan. Naar aanleiding hiervan heb ik Euroscoop gemaild met de vraag of we de kaarten mogen inwisselen voor een andere datum na onze vakantie. Hier is dezelfde dag geen reactie op ontvangen. Om die reden heb ik woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag Euroscoop diverse malen op verschillende tijdstippen telefonisch geprobeerd te bellen om de situatie uit leggen voor een mogelijke oplossing. Het is mij 4 dagen telefonisch en via de mail niet gelukt om contact te leggen met de Euroscoop. Vervolgens ben ik persoonlijk bij de Euroscoop langsgeweest en de situatie uitgelegd met de vraag of de kaarten omgewisseld kunnen worden. Hierbij werd door de leidinggevende aangegeven dat Euroscoop geen restitutie verleend. Hierop heb ik aangegeven dat ik de Euroscoop meerdere malen via de mail en telefonisch geprobeerd bereikt te hebben zonder ook maar enige resultaat, dit bewijs heb ik ook laten zien. De leidinggevende reageerde hier verbaasd op en gaf aan dat zij alle mail heeft behandeld en mijn mail niet voorbij heeft zien komen en is dit vervolgens gaan controleren wat mij als klant het gevoel gaf dat ik niet werd geloofd. Tijdens het controleren kon de leidinggevende mijn mail niet terugvinden en controleerde mijn mail op mijn mobiele telefoon, die naar het juiste email adres was verstuurd. Ik maakte hierbij de kanttekening dat ik als gevolg van geen reactie van de Euroscoop op mijn mail meerdere malen de Euroscoop telefonisch heb geprobeerd te bereiken zonder resultaat. Hierop kreeg ik de opmerking dat ik zeker vandaag een aantal keer geprobeerd te bellen heb. Wat niet het geval was. Ik heb op mijn mobiel laten zien dat ik op woensdag 1 keer, donderdag 2 keer, vrijdag 5 keer en zaterdag 3 keer gebeld heb. De leidinggevende wekte de indruk, mij voor alsnog niet te geloven en gaf aan de kaarten niet te mogen omwisselen. Na enige verontwaardiging en discussie heeft de leidinggevend een uitzondering gemaakt een de tickets omgewisseld voor andere tickets. Het bedrag dat wij aan toeslagen etc. teveel (meer dan 6 euro) hadden betaald konden wij niet terug krijgen in de vorm van een tegoedbon voor etenswaren voor bij de film.
Ik begrijp dat er aan het kopen van tickets voorwaarden aan verbonden zijn. Dat er is mis kan gaan dat kan gebeuren. Ik verwacht dan van een groot evenementenbedrijf dat zij tenminste goed bereikbaar zijn, begripvertrouwen tonen en mee denken voor een oplossing. In deze situatie heb ik er als klant alles gedaan op de Euroscoop te benaderen en de situatie uit te leggen. Ondanks dat de Euroscoop zo slecht bereikbaar was heb ik het gevoel gehad dat 1. ik niet geloofd werd en 2. mij eigenlijk geen oplossing aangeboden wilde worden. Wat ik het meest vervelende vond van deze hele situatie is de benadering van de leidinggevende waardoor ik in de toekomst toch liever de Vue Cinema of Pathe zal bezoeken. Naast het feit dat er tijdens de film waar we die avond met onze, met moeite gekoste omgewisselde, tickets zijn geweest problemen in de zaal is veroorzaakt door overlast waar zelfs de beveiliging bij moest komen kijken. Al met al geen geslaagde avond dus!

Een klantenservice die bereikbaar is voor vragen en meedenken in oplossingen in bepaalde situaties. Deze klantenservice dient tevens ook goed telefonisch, via de mail en Facebook (zelfs via Facebook kan er geen bericht verstuurd worden) bereikbaar te zijn.

Duidelijkere voorwaarden op de website wanneer er geen resitutie verleend kan worden. Op de website wordt aangegeven dat er geen restitutie wordt verleend als je verhinderd bent. Wij waren niet verhinderd maar hebben per abuis tickets voor een andere datum aangeschaft.
Daarnaast ben ik ook benieuwd waarom er bij aanschaf van tickets met toeslag geen restitutie verleend kan worden in de vorm van een tegoedbon voor bijvoorbeeld etenswaren tijdens de film. Wanneer er een tegoedbon ter waarde van het resterende bedrag wordt aangeboden hoeft er geen restitutie aan de klant teruggegeven te worden en heeft klant ook niet het gevoel dat hij zijn geld kwijt is. Deze fout zal de desbetreffende klant hoogst waarschijnlijk niet een 2e keer maken.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Euroscoop

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Euroscoop nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Darshna