Klacht: Telefoonterreur

Martine Eva Lemmen op 06 januari 2024 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Zogenaamd keuzevrijheid: Een slimme meter MOET, maar u mag ervoor kiezen om de meterstanden zelf uit te lezen en door te geven. Maar dat is niet hoe Essent het wenst. En dus ontvang je keer op keer brieven: Of je de meterstanden wilt doorgeven. Zogenaamd geen enkel probleem als je dit niet doet ( dan maakt Essent wel een mooie schattingen voor je). Op zaterdagochtend om 07.15u word ik gebeld op mijn vaste telefoon. De schrik slaat me om het hart: Er zal toch niets met mijn ouders zijn gebeurd!???! Maar het is de ‘service’ van Essent: De robotstem geeft aan dat ik mijn meterstand mag doorgeven

Gewenste Oplossing:

Respect voor privacy

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Essent

10 maanden geleden - Beste Martine, Onze excuses dat je zo vroeg bent gebeld! In verband met het prijsplafond waren wij verplicht om tussentijds meterstanden op te vragen. Als je geen standen doorgeeft dan wordt er schatting gemaakt. Dit is altijd al zo geweest. Je netbeheerder is verantwoordelijk voor je meters. Wij als leverancier kunnen je niet verplichten om een slimme meter te nemen. Prettige dag vandaag! Met vriendelijke groet, Webcare Essent

Reactie van de melder van de klacht Martine Eva Lemmen

10 maanden geleden - En dus zorgt u ervoor dat het niet meer gebeurt? Daar gaat het namelijk o.a. om?

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 18 januari 2024 om 10:58 geantwoord

Geboden Oplossing:

Zolang je geen slimme meter hebt zullen we ze altijd uitvragen. Dit doen we per e-mail maar als we daar geen reactie op krijgen proberen we het op andere manieren.

We willen voorkomen dat er een schatting wordt gemaakt. De meterstanden zijn nodig voor een juiste berekening. We doen dit dus om te voorkomen dat de kosten niet kloppen en of het verbruik.

Groetjes,
Webcare Essent

Martine Eva Lemmen

Heeft op 18 januari 2024 om 17:58 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

De oplossing is: Zorgen dat klanten niet worden lastig gevallen door een ‘robot’ die je belt. En al helemaal niet in het weekend. Hier wordt niet op ingegaan!

Bericht van Essent

10 maanden geleden - Goedemorgen Martine, Ik vind het inderdaad ook niet erg wenselijk dat onze klanten op dat tijdstip worden gebeld op een zaterdagmorgen! Ik zie in ons systeem dat er rond dat tijdstip een SMS is verstuurd maar niet dat er is gebeld. Wel ga ik je klacht intern melden dit omdat ik het met je eens ben dat een belletje (i.p.v. een SMS) niet gewenst is op zo'n tijdstip. Onze excuses voor het ongemak! Groetjes, TJ Webcare Essent

Alle klachten die gemeld zijn door Martine Eva Lemmen