Klacht: Opzegvergoeding a 455,- euro

op 07 maart 2020 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Onlangs ben ik van energieleverancier gewisseld. De looptijd van ons (zakelijk) contract bij Essent zou nog kleine 2 jaar resteren. Inmiddels ontving ik de schrikbarende en torenhoge opzegvergoeding. Dit betrof 366,- euro voor gas en 89,- euro voor elektriciteit.
Dit is ronduit asociaal hoog en kan niet waar zijn.

Gewenste Oplossing:

Ik wens enkel akkoord te gaan met de normale en gangbare maximale opzegvergoeding a 125,- euro per product.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 10 maart 2020 om 14:54 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer Horbach,

Wat een hoge opzegvergoeding is bij u in rekening gebracht. Ik snap die u hiervan geschrokken bent. De reden van de hoge boete is dat u een zakelijk contract had. Bij een zakelijk contract is de opzegvergoeding een stuk hoger dan de € 125,- per product die geldt bij een particulier contract.

Voor meer vragen over de opbouw van de zakelijke opzegvergoeding verwijs ik u naar onze ondernemersdesk via: https:www.essent.nlcontentzakelijkondernemersdeskindex.html

Met vriendelijke groet,
Will
Essent webcare

Heeft op 10 maart 2020 om 14:59 geantwoord

Wellicht had u men hier vooraf over kunnen informeren. De vraag is geen uitleg over hoe het bedrag tot stand is gekomen maar de vraag is om ergens tegemoet te komen in de onkosten. Zoals gezegd wensen wij enkel 125,- per product te bekostigen.

Alle klachten die gemeld zijn door Rhorbach87