Klacht: Opdringerige, onbeschofte verkoper aan de deur

KLvH op 15 februari 2024 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Goede avond,

Ik wil graag een klacht indienen over één van verkopers van Essent aan de deur.
Vanavond rond 19.15 kwam er een jongeman bij mij aan de deur. Ik heb de deur open gemaakt omdat hij in onze trappenhal stond en hij mij al had zien staan.

Ik opende de deur en ik zei gelijk dat ik geen interesse had. Hij zei daarop. Hoe komt het dat jij als enige nog niet gebruikt maakt van Essent? Ik zei nogmaals dat ik geen interesse had. Toen maakte hij de opmerking dat ik zeker geen valentijn heb gehad gisteren. Ik zei nogmaals geen interesse te hebben. Toen ging hij door met dat ik toch echt op de lijst stond. En toen was mijn geduld op en heb ik nogmaals gezegd geen interesse te hebben. Hij wenste me toen pas een goede avond verder.

Ik vind dit echt onbeschoft en een opdringerige verkoop. Ook dat hij het durft te zeggen of dat ik geen valentijn heb gehad zeker. Deze dingen zijn privé, en niet noodzakelijk om te zeggen als iemand geen interesse heeft.

Geen idee wat jullie hiermee gaan doen, maar hier ben ik niet van gediend. En omdat ik Essent niet via de mail kan bereiken, en niemand nu aanwezig is in de chat en ik niet denk dat ik met het bellen een voldaan gevoel zal krijgen, uit ik mij via deze weg.

Deze jongeman was namelijk echt gevoelloos, onbeschoft, opdringerig en had mega flauwe grappen.

Gewenste Oplossing:

Een oprechte excuses en geen verkoop aan de deur meer. Als deze jongeman in o.a Breda blijft verkopen, dan zal hij een cursus moeten gaan volgen.

Beoordeling 8/10 star-4 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Essent

9 maanden geleden - Goedemorgen, Allereerst dank voor de melding van dit voorval. Ik wil je direct aangeven dat een opdringerige manier van werven en/of onbeschoft gedrag niet supporten. Dit is dan ook niet de werkwijze waar wij achter staan. Omdat wij je klacht serieus opnemen meld ik je klacht bij de verantwoordelijke afdeling zodat zij ervoor kunnen zorgen dat dit in de toekomst niet meer voorkomt. Zonder meldingen vanuit anderen kunnen wij zelf helaas ook geen actie ondernemen. Des te meer ik je dan ook wil danken voor de melding! Overigens heb ik je zojuist anoniem gebeld op het telefoonnummer wat je hebt vermeldt. Dan weet je dat de gemiste oproep van mij is. ;-) Ik wens je alvast een fijn weekend voor straks! Groetjes Tessa | Webcare Essent

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht KLvH

9 maanden geleden - Tessa van webcare Essent, heeft mijn klacht netjes en snel behandeld. Ze heeft mijn klacht serieus genomen en ze was heel attent, vriendelijk en spontaan in haar taalgebruik. Bedankt Tessa!

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 01 maart 2024 om 10:44 geantwoord

Geboden Oplossing:

Fijn om te lezen dat het contact met mijn collega Tessa naar tevredenheid was. Ik zal de complimenten aan mijn collega doorgeven ;)

Groetjes Denis | Webcare Essent

Alle klachten die gemeld zijn door KLvH