Klacht: Klacht Essent

Jordaantje op 06 maart 2024 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Op 27 november 2023 een 1-jarig contract afgesloten met Essent. Direct contract per email ontvangen en toegang tot website Essent. Energielevering zou op 28 december 2023 starten. Heb enkele malen gekeken in mijn account en daar stond het ook allemaal vermeld, tot ca. 1 week voor de ingangsdatum. Ineens was alles in het account verdwenen en kreeg ik de melding geen lopend contract bekend. Ik heb bevestigingen en schermprintjes. Ik heb meerdere malen gebeld maar stond alleen maar in de wachtrij of werd verbroken. Op chats werd geen antwoord meer gegeven. Uiteindelijk via Independer op 23 januari 2024 nieuw contract afgesloten, dat duurder was dan hetgeen afgesproken was in november 2023. Vervolgens weer bevestigingen maar met telkens andere ingangs- en einddatum. Daarna ineens bericht dat het contract inging op 22 januari 2024 (hoezo, ik heb het de 23e aangevraagd. Dan nog 2 weken bedenktijd?). Vervolgens stuurt Greenchoice een eindafrekening. Daarna ontvang ik van Essent 2 nota’s met o.a. een boete! Ik heb gemaild maar er komt geen antwoord. Net mijn mail nog maar eens gestuurd maar nu naar andere emailadressen van Essent. Dan krijg je bericht terug dat deze zijn niet meer geldig zijn. Heb mijn mail uiteindelijk nogmaals doorgestuurd naar [email protected], met het verzoek te antwoorden en dit op te lossen.

Correct zou zijn als ze het contract van 27 november 2023 zouden volgen. En de nota\'s checken die zijn gezonden en niet correct zijn.

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Jordaantje

Heeft op 13 mei 2024 om 16:48 geantwoord

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

De termijn waarin dit opgelost zou worden is ruimschoots verstreken. Geen bevestiging ontvangen mbt de afhandeling. Het maandbedrag in het contract van november welke op 28 december zou ingaan is 56 euro, er wordt nu maandelijks 107 euro ingehouden, bijna het dubbele. Wel is de onterechte boete teruggestort op mijn bankrekening. Nu nog de correctie mbt het afgesproken contract en maandbedrag. Ik ben \'s middags vanaf 14.00 uur telefonisch bereikbaar, deze week en vanaf 3 juni. Mvg.

Essent

Heeft op 15 mei 2024 om 08:47 geantwoord

Goedemorgen,

Mijn excuses dat je niet voldoende informatie hebt ontvangen over de correctie.
Heel goed dat je het aangeeft.

Ik hoor het graag van je als ik je nog ergens mee kan helpen.

Ik wens je een fijne dag toe.
Groetjes Mariska.
Webcare Essent.

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Essent

1 maand geleden - Goedemorgen, Mijn excuses dat je niet voldoende informatie hebt ontvangen over de correctie. Heel goed dat je het aangeeft. Ik zie dat mijn collega`s wel mails hebben gestuurd ter bevestiging. Ik ga ervan uit dat wij het juiste mailadres hebben. Omdat ik je gegevens niet openbaar wil checken is mijn vraag klopt het dat je mailadres je voor en achternaam is met een streepje ertussen en de provider hotmail is? Betreffende het termijnbedrag dat deze verhoogd, dat heeft ermee te maken dat de tarieven van de netbeheerder en de energiebelastingen per 1 januari zijn verhoogd. Hier is rekening mee gehouden met je termijn bedrag. De tarieven van de netbeheerder en energiebelasting worden door de netbeheerder en overheid bepaald. Deze kunnen leveranciers niet vast zetten. Mocht je het toch willen wijzigen dan wil ik dart ook voor je doen, laat dan maar weten op welke bedrag je het termijnbedrag wilt zetten. Ik hoor het graag van je als ik je nog ergens mee kan helpen. Ik wens je een fijne dag toe. Groetjes Mariska. Webcare Essent.

Reactie van de melder van de klacht Jordaantje

1 maand geleden - Goedenmiddag, Dank je wel voor je reactie. Het emailadres klopt maar niets ontvangen, behalve de reactie via Klacht.nl. De verhoging van de netbeheerder en de energiebelasting per 1 januari 2024 kan toch geen 51 euro per maand zijn. Essent heeft op basis van het door mij opgegeven geschatte verbruik op 27 november een maandbedrag afgegeven en zo staat het ook in het contract dat ik van Essent op 28 november heb ontvangen. Los van de verhogingen in januari zou het maandbedrag alleen af mogen wijken als mijn verbruik meer zou zijn dan de overeengekomen opgaven. Graag alsnog de afgesproken termijnbedragen voor het verwachte jaarverbruik in het contract van 28 november nakomen. Met vriendelijke groet, Mevrouw Krikke

Alle klachten die gemeld zijn door Jordaantje