Klacht: Jaarrekening fout

Appeltje bos op 05 februari 2024 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Over vast nieuw contract is plafondkorting gerekend, dit klopt niet omdat er bij teruggaaf van stroom geen korting gerekend dient te worden. Nu komt het bedrag van deze periode op €2000 uit voor het teruggeven van 415 kwu. Klopt niet en duurt nu al 3 maanden om mijn geld terug te krijgen.

Gewenste Oplossing:

Geld terug en extra ivm het bellen en tijd die ik hiermee kwijt ben. Dit is inmiddels al de 2de keer dat ik maanden achter mijn teveel betaalde geld aan het rennen ben.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 07 februari 2024 om 11:24 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Ik begrijp dat je nog steeds niet tevreden bent over je jaarafrekening.
In een eerdere mail is al uitgelegd dat de jaarafrekening opnieuw is bekeken en berekend. Uitkomst is dat de jaarafrekening wel klopt.

Misschien dat de uitleg op onze website meer duidelijkheid geeft. Je vind deze via deze link:
https://www.essent.nl/klantenservice/alles-over-de-energieprijzen/prijsplafond

Mocht je alsnog vragen hebben dan hoor ik deze graag van je.
Mariska/Webare Essent

Appeltje bos

Heeft op 07 februari 2024 om 13:58 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Er is gekeken naar het verbruik… maar dat is niet het probleem. Er is prijsplafond korting gerekend, in het nieuwe vaste contract en dat klopt niet. Hierdoor betaal ik €2200 voor het salderen van 415kwh.

Bericht van Essent

10 maanden geleden - Ik kan me voorstellen dat het verwarrend kan zijn. Als je realistisch kijkt naar je jaarafrekening zijn je stroomkosten in totaal € 142,28. Het lijkt me dan ook niet logisch dat je € 2200 hebt betaald voor 415 kWh teruglevering als je stroomkosten maar € 142,28 zijn. Overigens zie ik dat je mijn collega's telefonisch en per e-mail hebt gesproken. Mijn collega's zullen de berekening per e-mail verder onderbouwen.

Bericht van Essent

10 maanden geleden - Ik kan me voorstellen dat de berekeningen verwarrend kunnen zijn. Als ik realistisch naar je jaarafrekening kijk zie ik dat je totale stroomkosten € 142,48 zijn. Het lijkt me dan ook niet logisch dat er € 2200 gerekend is voor een teruglevering van 415 kWh. Mijn collega's die je telefonisch of per e-mail gesproken hebt zullen de berekening verder onderbouwen per e-mail.

Reactie van de melder van de klacht Appeltje bos

10 maanden geleden - Als je de jaarrekening niet zelf voor je hebt, zou ik niet reageren. Wij hebben afgelopen jaar zonnepanelen aangeschaft, dus dat maakt de zaak anders. Daarbij is het niet kloppend dat er als er 415 kWh stoom terug gaat in een periode, dat er dan over betaald moet worden omdat jullie er korting overheen doen?!?

Reactie van de melder van de klacht Appeltje bos

10 maanden geleden - Daarbij zijn er meerdere collega’s vanuit Essent die mij gelijk geven maar er komt geen juiste actie. Jullie hebben het weer eens fout en zijn mij als klant (al een 20 jaar) belachelijk aan het maken….. reageer alleen als je weet waar je het over hebt!

Alle klachten die gemeld zijn door Appeltje bos