Klacht: gemaakte fout niet hersteld

vanwijkies op 08 januari 2012 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Recentelijk overgestapt van Greenchoice naar essent. altahns dat was de bedoeling. Datum van overdacht moet zijn 1 februari 2012. Zo staat het in ook het contract. 1 februari is voor mij belangrijk aangezien een eerdere datum contractbreuk is met greenchoice(is ook meerdere keren telefonisch doorgegeven) en ik de actiekorting verlies over 2011. Essent zet echter het contract om per 9 januari ipv de afgesproken 1 feb. Ik heb hierover gebeld en zou terug gebeld worden. Niet gebeurd, ik bel weer en na enig intern overleg wordt aangegeven dat essent een fout heeft gemaakt maar ook aan dat ze niets meer kunnen doen. Ik krijg twee opties 1 Blijven bij greenchoice, waarbij ik dus de aantrekkelijke voorwaarden van essent mis, Verlies hierop zo’n 200 euro 2 Nieuw contractsluiten bij essent, datum komt dan later dan 1 feb te liggen. Consequenstie contractbreuk bij greenchoice aangezien deze stizwijgend is verlengd. Schade voor mij zo’n 200 euro Links of om rechtsom draai ik op voor de consequensies van een fout van essent. Essent geeft de fout toe maar is niet bereidt de gevolgen hiervan op zich te nemen. Daarnaast had ik nooit verwacht dat het switchen van leverancier zo’n een draak van een procedure zou zijn. Ander detail is nog dat ik aangegeven had automatische incasso te willen en geen acceptgiro. Wat scherts mijn ervaring, essent stuurt bevestiging met melding van acceptgiro. Telefonisch aangegeven. Antwoord was, klopt meneer het staat in het systeem goed, dit is een fout in onze standaard brieven

Ik wil dat de geleden schade wordt gecompenseerd. Als essent alles goed had gedaan was ik bij een vergelijkbaar gas en stroom verbruik 200 euro goedkoper geweest. Dit is nu niet het geval. Ik kan ook niet begrijpen dat wanneer iemand nieuw klant wil worden, jij een fout maakt, en de klant het zelf laat oplossen en voor de consequensties moet opdraaien.

12 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

12 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 09 januari 2012 om 10:03 geantwoord

Geachte heer van Wijk,

Wij hebben uw klacht afgehandeld. Ik heb zojuist telefonisch contact met u gehad. Samen hebben we afgesproken dat ik u per mail het gesprek ga bevestigen.

Angelique
Afdeling Klantenservice
Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door