Klacht: Factuur

Taede1993 op 16 november 2022 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben vanaf 19 oktober geen klant meer bij essent heb de jaarafrekening gekregen op 09 november tot mijn verbazing is daar 80€ ingehouden terwijl dat de verval datum 01 december is volgens mij hebben ze daar geen recht meer op

Gewenste Oplossing:

De 80 € op mijn rekening

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Essent

10 maanden geleden - Hi Taede, Ik zie inderdaad dat er nog eenmaal € 80 is ingehouden op je tegoed van de eindrekening. Dit omdat dit termijnbedrag al was meegerekend op je eindrekening (zie pagina 2/7) De naam of factuurdatum van het laatste termijnbedrag doet er niet per se toe. We kijken op de eindrekening namelijk naar wat je hebt verbruikt in de periode dat je klant ben geweest en geen dag langer dan de einddatum. We verrekenen je verbruikskosten hierna met de In rekening gebrachte termijnbedragen. Hierin is ook het termijnbedrag met vervaldatum 1 december meegerekend. Omdat deze nog niet daadwerkelijk al was betaald hebben we deze verrekend met het tegoed van je eindrekening. Weet je zo voldoende? Groetjes Tessa | Webcare Essent

Reactie van de melder van de klacht Taede1993

10 maanden geleden - Er kloot iets niet ga het verder uitzoeken is toch altijd naar jullie kant toe de uitbetaling zou eerst op 09 november zijn toen stond er wel 816.45 maar de uitbetaling wad pas 16 november toen werd de 80 euro eraf gehouden

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 18 november 2022 om 10:44 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hoi Taede,

Ik heb je gebeld maar helaas heb ik je niet kunnen bereiken. Ik ben degene geweest die met het anonieme nummer heeft gebeld.

Als een automatisch incasso voor een termijnbedrag al naar de bank is gefactureerd kunnen wij deze niet meer tegenhouden. Vandaag dat het termijnbedrag van € 80.00 was afgehouden maar wel op de eindafrekening is verwerkt.

Je ziet op de tweede pagina ook dat de eindafrekening is gemaakt op basis van de termijnbedragen tot en met december. Anders was de eindafrekening € 80,00 hoger geweest.

Dat de eindafrekening nog niet was uitbetaald komt dat er een uitbetaal blokkade stond in verband met de einde levering.

Heb ik je hiermee voldoende informatie gegeven?
Groetjes Mariska
Essent Webcare.

Taede1993

Heeft op 18 november 2022 om 15:10 geantwoord

Vreemde oplossing om dat eerst het bedrag wel goed was inclusief de 80 euro

Alle klachten die gemeld zijn door Taede1993