Klacht: Eundeugdelijke eindafrekening en onredelijk handelen

Sil Deijs op 24 februari 2025 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Oktober jl een jaarrekening gekregen waarin 3600 euro bijbetaald moest worden. Dit na een maandelijks voorschot van 400 eur van een 6 persoons eengezinswoning. De 3 jaar ervoor kwam ik met 30 procent minder voorschot prima uit en lag verbruik rond de 6000kwu.. nu ineens beweert essent dat t verbruik 18000 kwu is zonder dan verbouwing of vervanging apparatuur heeft plaatsgevonden.. va oktober al via mail, chat, app en telefoon wekelijks contact gehad over de kwestie. Talloze toezeggingen werden gedaan om dit uit te zoeken maar weinig werd niet doorgevoerd in het systeem of lager ontkent, verder in de tijdslijn werd mij ineens gezegd dat ik met bewijs moest komen, toen dat werd gezegd was ineens alle data van verbruik uit mn app gewist of verdwenen. Hierop dossier opgevraagd evenals de data waarin ik mn bewijs kan aantonen maar deze weigert essent te overhandigen. Betalingsregelingen die weliswaar onder juridisch protest zijn afgesproken werden ook niet doorgevoerd in het systeem waardoor ik inmiddels ook al meer als 2000 euro incassokosten moet betalen ontstaan door nalatigheid handelen van essent. Ik bezit over talloze chatgesprekken , bezwaren die gemaakt zijn waar simpelweg gewoon niet op gereageerd is

Gewenste Oplossing:

Kwijtschelding dawel schikking van 1000 euro om een juridisch proces af te stoppen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Essent

Heeft op 25 februari 2025 om 08:05 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Dat is inderdaad een flinke bijbetaling op de jaarnota.

Ik zie dat je gisteren ook contact met ons hebt gehad en dat er een klacht is ingediend. Doordat er een klacht is ingediend zal je 1 contactpersoon bij ons hebben waarmee je contact zal hebben.

Hierdoor ga ik nu ook niet samen met je in op de inhoud, omdat je nu één contact persoon bij ons krijgt waarmee je steeds contact zal hebben.

Ik zie wel dat je een regeling hebt getroffen over het openstaande bedrag.

Groetjes,
webcare Essent.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Sil Deijs