Klacht: Essent wijzigt 1 jarige contract in 3 jarig contract

Visserboos op 03 juli 2023 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Op 20 juni heb ik een contract gesloten met Essent voor stroom en gas voor 1 jaar . Ik ontving een contract voor 3 jaar vast. Gebeld en gemaild met Essent en ze zouden het corrigeren. Maar ik moest eerst annuleren. Dit gedaan . Na 10 dagen weer een nieuw contract voor 1 jaar afgesloten en helaas heden contract gehad voor 3 jaar en gaat morgen 4 juli in. Dit wil ik niet . Wil contract oor 1 jaar . Heb al vele malen gebeld en gemaild en ze zouden het regelen. Helaas zonder resultaat.
Graag met spoed aanpassen naar 1 jarig contract.

Aanpassen contract van 3 jaar naar 1 jaar

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 04 juli 2023 om 08:58 geantwoord

Goedemorgen,

Begrijpelijk dat je graag het anabod van 1 jaar wilt.

Ik zie dat je hierover al meerdere keren contact hebt opgenomen. Mijn collega heeft het intern doorgezet en het duurt 6 weken voordat het is opgepakt en verwerkt door de enorme drukte.

Mijn excuus voor het ongemak en het wordt intern opgepakt.

Groetjes,
webcare essent.

Visserboos

Heeft op 04 juli 2023 om 15:23 geantwoord

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

6 weken? Graag deze week oplossen

Bericht van Essent

9 maanden geleden - Goedemorgen, Dit betreft een technisch probleem wat bij meerdere klanten speelt. Momenteel is het extreem druk vandaar dat het 6 weken duurt voordat het gecorrigeerd is. Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Groetjes, Webcare Essent

Bericht van Essent

9 maanden geleden - Dat begrijp ik, maar dit is helaas niet mogelijk omdat dit bij meerdere klanten speelt en dit dient handmatig aangepast te worden. Mijn excuses hiervoor! Ook al gaat je contract nu in, het wordt dan uiteraard met terugwerkende kracht aangepast. Hier krijg je dan nog per e-mail de bevestiging van en later zal het ook zichtbaar zijn in de Verbruiksmanager app en op mijnessent.nl. Vriendelijke groet, Laura I webcare Essent

Bericht van Essent

7 maanden geleden - Als we de mogelijkheid hadden om het binnen een week op te lossen dan hadden we dat uiteraard meteen aangeboden. Gelukkig wordt het vaak sneller opgelost dan de 6 weken. Ik kan niets doen om het sneller op te laten pakken.

Reactie van de melder van de klacht Visserboos

7 maanden geleden - Heb nog steeds geen contract ontvangen

Alle klachten die gemeld zijn door Visserboos