Klacht: Essent is koelbloedig fout !!

Jntv op 25 februari 2025 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb een conflict met essent die behoorlijke gevolgen hebben voor ons als gezin.

In het verleden is er een betaal afspraak gemaakt voor de openstaande kosten. In het verleden is een fout geweest met een factuur die betaaldatum was destijds nog niet verstreken maar mijn regeling werd beindigt door een computerfout!!!!.
Vervolgens heb ik binnen het afgesproken termijn de rekening betaald en is de fout terug gedraaid.

Vervolgens is een een spookfactuur van vorige maand met een aanmaning.
Deze rekening is al betaald!.
Ook krijg ik in de mail een herrinering met uiterste betaaldatum 2 maart.
Ook is er elke maand een andere incassatie de ene keer word het in 2 maal afgeschreven de andere keer in een keer in de beschrijving ontbreek de regeling oa dit soort verwarringen.
Nu is het factuur gecorrigeerd maar wel de aanmaningkosten zijn er nog.
Het oneerlijke van dit gebeuren is dat mijn regeling weer is te komen vervallen.

Ik heb de klantenservice telefonisch benaderd ik kreeg een mevrouw aan de lijn die waarschijnlijk die dag met de verkeerde been uit bed is gestapt duidelijk aan de toon te horen.
Vervolgens praat ik tegen een muur die telkens weer de computerfout goed praat!. En ook verwijst naar de vorige fout waardoor zij zegt van u heeft eerder een regeling niet optijd betaald en nu kunt u geen nieuwe regeling treffen om deze reden!.
Ik heb (geprobeerd) uit te leggen dat het de vorige keer is gecorigeerd was en het een fout betrof. Dit leek niet binnen te komen bij de persoon maar de herhaling van uw heeft eerder een achterstand gehad kwam weer naar boven terwijl die gewoon voor het eindtermijn aangegeven in de email door essen optijd was betaald!

Nu ben ik de dupe hiervan en heb ik maar enkele dagen om de facturen te betalen dit gaat natuurlijk nooit lukken!.
Dus ik hoop op een oplossing de leverancier die overigens in het verleden wel behulpzaam is geweest
Toen had ik ook eerst 3 katten aan de lijn voordat er iemand was die de logica begreep!
maar dit gaat toch een stapje te ver !!
Gezien ze de regeling niet willen hervatten terwijl ik GEEN achterstand heb op mijn betalingen en mijn termijnen. alles is betaald ik heb alleen nog de lullige extra 20 euro aanmaankosten open van het spookfactuur!!

Gewenste Oplossing:

Terugdraaien betalingregeling
De 20 euro aanmanings kosten ook weer terugdraaien

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Essent

Heeft op 26 februari 2025 om 08:48 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Ik begrijp dat het niet prettig is als betalingen niet goed verlopen.
Het is ook prima dat je jouw gevoel kenbaar maakt.

Ik ben dan ook direct voor je gaan kijken wat er allemaal is gebeurd.
Wat ik zie is dat wij meerdere keren een betaalregeling voor je hebben gemaakt.

Deze is ook elke keer gedeactiveerd. De reden is dat de automatisch incasso steeds wordt afgewezen door de bank, daarna maak je de bedragen zelf handmatig over.

Bij een betalingsregeling wordt ook altijd vermeld dat alle betalingen op tijd binnen horen te zijn omdat de regeling anders vervalt.

Gezien er al meerdere keren een betalingsregeling is afgesloten wat al uitzonderlijk is wordt deze nu afgewezen.

Ik had je liever een leuker bericht gestuurd maar dit ligt niet meer binnen de mogelijkheden.

Groetjes Mariska.
Webcare team | Essent.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Jntv

Heeft op 26 februari 2025 om 12:09 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Verre van opgelost!
Alles is betaald ik heb geen openstaande kosten!
Ik heb slechts een rekening zelf overgeboekt BINNEN het termijn! Van 2 maart betaald.

Nu moet ik binnen 2 dagen een berg geld betalen plus de rekening die al betaald is zit er ook tussen.
Waarop het op neer komt een betaalde rekening binnen het termijn zit nu dus in het totaal bedrag verwerkt + de regeling is verbroken dankjewel essent ! Goed bezig Essent.
Dit allemaal om een rekening die al betaald is binnen het termijn alleen op een andere wijze
Perfect voorbeeld van mens tegen computer de menselijke factor ontbreekt

Bericht van Essent

2 weken geleden - Goedemorgen, Ik begrijp dat ik niet voldoende uitleg heb gegeven over de openstaande betalingen. Mijn excuses hiervoor. Ik zie dat je op 4-2-2025 een betaling hebt gedaan. Deze is verrekend met het termijnbedrag van februari dat klopt helemaal. Maar het termijnbedrag van januari is niet afgeschreven en staat nog open. Deze is door jouw bank afgewezen, de reden kunnen wij niet zien dus zou je bij jouw bank na kunnen vragen. Als je handmatig bedragen overmaakt is het heel belangrijk om ook het juiste factuurnummer erbij te zetten. Als er geen factuurnummer bij de overmaking staat dan kan het voorkomen dat deze met een andere factuur wordt verwerkt dan je zelf denkt. Daarom is het belangrijk dat automatische incasso`s kunnen worden geïncasseerd. Als dit niet lukt en er staat geen of niet het juiste factuurnummer bij de overboeking gast het langs elkaar heen lopen. Dat is dan ook mijn vermoeden dat het hierdoor anders is verlopen dan je zelf verwacht. Groetjes Mariska.

Reactie van de melder van de klacht Jntv

2 weken geleden - Voor die rekening, de rekening van januari daar heb ik een betaaldatum van in de email gekregen van jullie!. Uiterste betaaldatum 2 maart 2025! De rekening heb ik betaald op 20 januari! Ook heb ik jullie eigen gegevens gebruikt voor de overboeken met de nummertjes van de factuur ook de betaalgegevens zijn van jullie afkomstig die zuig ik niet uit mijn duim. In wat voor wereld leven we waar je tijdig je rekeningen betaald daarboven op nog is gestraft word met een boete van €350- en dan heb je ook nog niet eens de tijd tot je volgende inkomen om de rekening optijd te betalen voordat ze overgaan tot afsluiting dit is letterlijk wat er gebeurd Toevoeging: in de omgeving van essent was te zien dat de rekening van januari openstond nadat ik al betaald had vervolgens werd die rekening gecorigeerd en bleven er 20 euro administratie kosten openstaan. Vervolgens krijg ik een eindafrekening waar de rekening van 220 euro bij in verwerkt zit. Nogmaals ik heb geen openstaande kosten en ik heb alles binnen het termijn betaald automatische incasso of handmatige overboeking betreft slechts een betaalwijze. Het gaat erom dat je binnen het termijn betaald de computer van essent lijkt hiermee in de war te zijn en de medewerkers buigen richting de computer

Bericht van Essent

2 weken geleden - Goedemorgen, Jammer om te lezen dat je vragen nog niet beantwoord zijn. Ik wil je vragen om je vraag even op e-mail te zetten met je gegevens en te sturen naar [email protected]. We zullen het dan verder oppakken en contact met je opnemen. Groetjes, Webcare team | Essent

Reactie van de melder van de klacht Jntv

1 week geleden - Essent probeert zonder enig detail in de email de afsluiting door te drukken kijk uit voor deze leverancier ook betaal je binnen het termijn ik ben nog niet klaar met ze ik zal mijn verhaal overal met de feiten op de tafel plaatsen hopen dat mensen 2 keer nadenken voordat ze naar essent overstappen ohja en een advocaat in handen nemen want dit gaat te ver medegeloos harteloos en onterecht de essentie van essent

Bericht van Essent

1 week geleden - Fijn om je te spreken! Zoals afgesproken hoor je uiterlijk voor 18:00 weer van me. Met vriendelijke groet, Maithe | Webcare Essent

Alle klachten die gemeld zijn door Jntv