Klacht: Eindafrekening

H.Voncken op 27 mei 2024 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Al tientallen jaren klant bij Essent, vorig jaar meer dan duizend euro terug en nu bij de eindafrekening meer dan €900,- bijbetalen terwijl de app de hele tijd een veel lager bedrag (rond de €200,-) bijbetalen liet zien. Nu zitten we met de handen in het haar want Essent verwacht voor 11 juni de betaling en er is geen enkele manier om dit te controleren van onze kant. Meer dan €700,- verschil in bijbetaling vind ik toch een gevalletje onkunde van Essent. Aangezien er op geen enkele manier doorheen te komen is om een medewerker persoonlijk te spreken moeten we dus maar weer alles zelf regelen en kijken hoe we dit opgelost krijgen. Wij willen weten hoe het kan dat er opeens zo veel verschil zit in het te betalen bedrag en we willen specificaties zien waaruit blijkt dat het te innen bedrag klopt. We stellen Essent dan ook hoofdelijk aansprakelijk voor deze factuur en tot wij de gevraagde documenten hebben, zien wij af van enige aansprakelijkheid.

Wij willen graag weten hoe dit verschil tot stand is gekomen en hoe het kan dat er zo’n verschil is tussen app en eindafrekening. Verder zien wij graag alle documenten in zodat duidelijk wordt of deze bedragen kloppen. En enige coulance zou zeer op prijs worden gesteld aangezien Essent hierin toch niet transparant en duidelijk heeft gecommuniceerd

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Essent

Heeft op 29 mei 2024 om 08:09 geantwoord

Goedemorgen Helga,

Wat vervelend om te horen dat er zoveel onduidelijkheden zijn rondom de jaarafrekening en je ons niet kunt bereiken.

Ik kan helaas je gegevens niet vinden waardoor ik inhoudelijk geen antwoord kan geven. Wel is het zo dat het termijnadvies in de Termijncheck ongeveer 3 maanden voor de afrekening, niet altijd het juiste advies geeft.

De jaarafrekening is leidend, want deze wordt opgemaakt aan de hand van de meterstanden. Je betaald dus gewoon voor je verbruik en niet meer.

Als je het bedrag niet in een keer kunt betalen, is dat ook geen probleem. We kunnen altijd kijken naar opties voor een regeling of een uitstel.

Je kunt ons bereiken van: 0900-1550 of een bericht sturen via social media. Daar kunnen we de specificatie toesturen en het hebben over een regeling als je dit graag zou willen.

Ik wens je een fijne dag toe.
Groetjes,
Essent | Webcare

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door H.Voncken