Klacht: Eind afrekening

op 05 maart 2020 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Ik heb een eindrekening gekregen wat uitkomt op 1893,21 euro terwijl ik maandelijks 160 euro betaal dit is in overleg met een collega gegaan die het gemiddelde verbruik kon zien en zo zijn ze uitgekomen op de 160 euro per maand. Nu moet ik op de eind afrekening 933 euro gaan bij betalen en dat allemaal tussen 18-09-2019 en 28-02-2020
Dat kan toch nooit in een gezin van 1 volwasse en twee minderjarige kinderen.

Wanneer een deel word kwijt gescholden of verhaald op de desbetreffende collega die ons te woord heeft gestaan en dit berekend heeft.

Of kom met een ander voorstel.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Essent

2 maanden geleden - Goedemiddag,Wat jammer dat je ons na zo een korte periode hebt verlaten :-(. Ik heb je telefonisch proberen te bereiken, alleen kreeg ik je niet te pakken. Een bij betaling op de eindafrekening is natuurlijk nooit leuk. Mijn collega heeft een termijnbedrag berekend op een verbruik van 12 maanden. Na 6 maanden waaronder ook de winter maanden in vallen hebben wij het bericht gekregen dat je bent overgestapt naar een andere energieleverancier.We hebben dus jouw verbruik vanaf september tot februari in rekening gebracht. In deze periode verbruik je in totaal 23 van het totale gas verbruik van een heel jaar.In de wintermaanden is jouw termijnbedrag eigenlijk altijd te laag ten opzichte van je verbruik. Dit heeft te maken omdat je in de wintermaanden heel veel gas verbruikt. Dit winterverbruik word in de lente zomer maanden gecompenseerd.Dit heeft in jouw geval niet plaats kunnen vinden omdat je na 6 maanden bent overgestapt. Het verbruik en de bijbetaling op jouw eindafrekening klopt. Wij zullen hier dus dan ook geen compensatie voor aanbieden.Inmiddels heb je al wel online een betalingsregeling getroffen. Mocht je nog vragen hebben of ergens tegen aan lopen. Laat het ons weten!Groetjes, Danisha

Alle klachten die gemeld zijn door Hofma31