Klacht: contact met klantenservice betreft tegemoetkoming energiekosten

G gressmann op 28 december 2022 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb de tegemoetkoming zowel in november als december niet ontvangen. Ik heb dit op 9 en 12 december 2022 gemeld via optie 1 van de klantenservice telefoon.
Volgens Essent klopte mijn leveringsadres niet. In zit al vanaf 2010 bij Essent, en ben in maart jongstleden verhuisd naar een andere woning in hetzelfde seniorencomplex. Mijn termijnbedragen worden ook normaal afgeschreven of handmatig betaald als er te weinig op mijn rekening staat. In mijn essent staan al mijn gegevens correct. Ik heb eindelijk op 15 december 2022 telefonisch een medewerkster gesproken die alles in orde zou maken. Ik heb n.a.v. dit gesprek ook op 15 december een bevestiging via mail ontvangen voor het wijzigen van mijn gegevens. Op 22 december heb ik weer telefonisch contact gehad met een andere medewerker die ditmaal volgens eigen zeggen alles uitzocht, en mij verzekerde dat ik voor 31 december uitbetaald zou worden. Helaas ontvang ik heden 28 december weer een sms dat mijn leveringsadres niet klopt! Weer telefonisch contact met een andere medewerkster gehad, die weer alles zou uitzoeken. Na ruim een halfuur wachten werd het gesprek plots afgebroken en momenteel is de wachttijd zo lang dat ik er niet tussen kom. Ik ben ernstig gedupeert door deze gang van zaken en heb nu dus een achterstand omdat ik niet kan betalen, Ik ben niet van plan eventuele extra kosten en boetes te betalen en ga juridische hulp inschakelen. Essent weet namelijk wel wat mijn leveringsadres is als ze mij eventueel willen afsluiten!

Gewenste Oplossing:

Ik wil opgebeld worden door Essent omdat ook mijn telefoonkosten door deze gang van zaken oplopen, en zo spoedig mogelijk 2x €190,- van november en december 2022 waar ik recht op heb ontvangen. Minus de (door het niet aan mij uitbetalen van hetgeen ik recht op heb) achterstand en eventuele storneringen die ik ga doen van eerder van mijn rekening afgeschreven bedragen om toch te kunnen eten en drinken en achterstanden die ik bij het ziekenfonds hierdoor oploop te kunnen betalen. Eventuele boetes over die achterstanden zal ik juridisch aanvechten, en de boetes van achterstanden bij andere bedrijven die door deze gang van zaken zullen ontstaan zal ik hierbij ook via de juridische weg verhalen.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 29 december 2022 om 08:58 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Bedankt voor je bericht! We hebben je twee keer een mail gestuurd met het verzoek om online op je account aan te geven dat je adres een verblijfsfunctie betreft. Doordat je dit dus niet hebt gedaan, heb je het nog niet uitbetaald gekregen. Dit dus de reden waarom we je nogmaals hebben gemaild.

Ik kan me voorstellen dat je baalt van de belkosten. Echter heb je zelf ook geen actie ondernomen nadat we je dat verzoek hebben verstuurd. We hebben je op 9, 16 en 28 december een mail verstuurd. Mocht je dit nog steeds niet hebben gedaan, dan adviseer ik je om dit alsnog z.s.m. te doen!

Met vriendelijke groet,
Webcare Essent

Reactie van de melder van de klacht G gressmann

1 jaar geleden - Hierbij het referentienummer van de mail van 15 december, direct na het telefoongesprek waarbij mij werd verzekerd dat alles nu geregeld is... Referentienummer: F106_7

Reactie van de melder van de klacht G gressmann

1 jaar geleden - Referentienummer: F106_7

G gressmann

Heeft op 29 december 2022 om 11:01 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik heb gisteren alweer een medewerkster gesproken, die mij vandaag terug belt. Dit gesprek heb Ik opgenomen. Verder heb ik op geen van bovengenoemde datums een mail van Essent ontvangen! Ook niet in mijn spam box. Ik heb na mijn telefonisch gesprek op 15 december, Referentienummer: F106_7, laatste mail van Essent ontvangen, en niet in mijn spam box. Deze mail is een bevestiging dat mijn gegevens aangepast waren doorde medewerkster die zei datik verder niets hoef te doen. Ook deze heb ik opgeslagen als zijnde belangrijk.
Ik vind de toon van deze reactie dan ook aanmatigend door de fout bij mij neer te leggen. Ik heb de gewoonte, al jarenlang, om dagelijks mijn mail én mijn spam box te checken en ben zeker geen digibeet.
Ik hoop dat de medewerkster die ik gisteren rond 16.30u aan de lijn heb mij daadwerkelijk terug belt. Gelukkig heb ik deze keer wel naar haar naam gevraagd

Bericht van Essent

1 jaar geleden - Wat fijn dat we elkaar hebben gesproken. Gelukkig is de compensatie goedgekeurd en wordt deze binnen 2 weken uitbetaald. Via de mail heb ik je onze mailadressen toe gestuurd om te controleren of er geen bij jouw provider als onveilige afzender staat gemeld. Mocht je de mail niet ontvangen dan staat [email protected] als niet veilig geregistreerd want van dat adres heb ik het verstuurd. Mocht het niet lukken dan hoor ik het via dit kanaal graag van je. Fijne jaarwisseling gewenst. Groetjes Mariska.

Reactie van de melder van de klacht G gressmann

1 jaar geleden - De communicatie is goed verlopen, na gebeld te zijn hoop ik dat alles precies verloopt zoals beloofd en dat ik de energie bijdrage van 2x€190,- binnen 14 dagen zal ontvangen. Echter heb ik door deze gang van zaken buiten mijn schuld om mijn termijnbedrag van december niet op tijd kunnen betalen. Dit kost mij dus €20,- aan aanmanongskosten die ik overigens al betaald heb. Ik ga hier echter niet mee akkoord en hoop dit bedrag (€20,-) z.s.m. verrekend te zien. Ik heb al eerder aangegeven dat het in dit geval niet correct is om mij een aanmaning te zenden en ik zal dan ook tot het uiterste gaan om dit onrecht ongedaan te maken. Mvg G. Gressmann

Reactie van de melder van de klacht G gressmann

1 jaar geleden - Ik moest naar aanleiding van dit alles nu aanmaningskosten betalen over mijn termijnbedrag van december. Deze heb ik inmiddels betaald, maar als eerder aangegeven ga ik niet akkoord met deze verkapte boete op een achterstand die door fouten van Essent ontstaan zijn. Door de fout van Essent had ik niet voldoende op mijn bankrekening om te voldoen aan een deel van mijn maandelijkse lasten. Ik verzoek u dan ook om dit onrecht recht te trekken. Iemand die al problemen heeft doordat Essent de eigen administratie niet op orde heeft nog eens €20 aftroggelen vind ik niet netjes.

Alle klachten die gemeld zijn door G gressmann