Klacht: Essent maakt alles moeilijker dan nodig is.

op 11 september 2018 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Na 2 weken geleden een brief gekregen te hebben over een laatste betaal mogelijkheid contact opgenomen met Essent om een betalingsregeling te treffen. Dit was akkoord in 4 termijnen rond de 28ste van de maand. 28-8 het eerste termijn overgemaakt. tot mijn verbazing vandaag een mail van Essent dat ik de betalingsregeling niet na ben gekomen. Dus maar weer bellen, Kreeg ik Boy aan de telefoon, leg hem het verhaal uit en Boy wilde alleen maar in discussie gaan. Want zijn collega had in het systeem weggezet dat ik naast de betalingsregeling en naast de maandelijkse termijn van 129 euro nog eens 238,- extra zou overmaken. Dat is een bedrag wat ik niet eens overhoud per maand anders had ik ook geen betalingsregeling hoeven treffen. Echter ook gewoon een brief gehad met de betalingsregeling van Essent waar ook helemaal niets stond over 238,- euro. Ik vertel tegen hem dat dit echt een miscommunicatie moet zijn geweest omdat ik dit nooit kan betalen dus kan ik dat ook niet afspreken. Meneer wilde steeds maar in discussie gaan en gooit alleen maar steeds verschillende bedragen naar mijn hoofd. Er kwam steeds meer wrijving (Meneer zei letterlijk; dan stapt u toch lekker over naar andere leverancier! en zij kunnen geen miscommunicatie hebben want alles word in het systeem gezet en dan kun je niet miscommuniceren!) en leek mij beter om met iemand anders te spreken. Uiteindelijk wilde hij dit ook niet doen. Na meerdere keren in de wacht gegooid te zijn, wilde hij toch het 1 en ander nakijken voor me. Alleen toen ik begon te praten werd de verbinding verbroken. Weer teruggebeld met het verzoek om hem te spreken om het gesprek af te maken aangezien ik al meer als een uur met hem had gesproken en geen zin had om alles weer uit te leggen, kreeg ik een collega aan de telefoon. Omdat er nog niets in het systeem was gezet kon ze niets naar hem sturen want deze jongen zat niet op dezelfde locatie en ze wist niet wie het was. Maar ze zou een verzoek in de computer zetten om mij terug te bellen. Ik wacht nu nog!
Overigens kun je bij Essent digitaal geen klacht indienen omdat de verzend knop ontbreekt op hun pagina!! (heel slim!)

Ik ben tevreden als Essent ook hun afspraken nakomt en op zn minst wat menselijker reageren want ik heb weinig goede ervaringen met de klantenservice van Essent.
Ik wil gewoon mijn betalingsregeling na kunnen komen zonder steeds maar dreiging van afsluiting te krijgen, als alles betaald is dan zal Essent van mij af zijn en zal ik een andere leverancier zoeken want dit is niet normaal. Tip aan Essent; Praat eens met de klantencontactafdeling van Ennatuurlijk. Daar kunnen jullie nog ongelooflijk veel van leren!!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 12 september 2018 om 15:26 geantwoord

Goedemiddag,

Ik begrijp dat het een en ander niet prettig is verlopen en dat er onduidelijkheid is ontstaan over de betalingen, erg jammer om dit te lezen! Ik kan mij voorstellen dat u graag alles wilt bespreken en tot een oplossing wilt komen. Bij deze ook mijn excuses voor het gesprek wat u heeft gehad.

Ik wil dit graag telefonisch met u bespreken, ik heb u daarom net (anoniem) gebeld. Helaas heb ik u niet kunnen bereiken.

Ik heb u uitstel gegeven op alle openstaande betalingen tot 25 september. Voor die tijd wil ik graag contact met u. Kunt u mij een e-mail sturen met het telefoonnummer waarop u bereikbaar bent en daarin een voorkeurstijd en dag aangeven? ( maandag tot en met vrijdag tussen 13 en 19:30 uur) Ik ontvang de e-mail graag op webcare@essent.nl.

Ik hoor graag van u!

Vriendelijke groet,
Melanie - Webcare Essent

Alle klachten die gemeld zijn door Ano niem