Klacht: Essent komt afspraken niet na

op 06 januari 2014 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Ik kreeg medio 2013 een jaarafrekening voor gebruikte gas en elektriciteit: € 1700 bijbetalen. Dat terwijl er gebruik was gemaakt van de verbruiksmanager waardoor er een door Essent berekend voorschot werd betaald. Ook bleken gas- en elektriciteitsmeter onbetrouwbaar. Uiteindelijk werd er door een Essent medewerker bepaald dat de opstaande nota betaald diende te worden. Omdat betaling van het hele bedrag ineens niet kon werd een betalingsregeling overeengekomen: de nota zou over twaalf maanden worden uitgestreken. Vandaag ontving ik een bericht van Essent dat de nota toch in één keer moet worden betaald, verhoogd met een boete van € 20 . Wie dit begrijpt mag het zeggen…

Dat Essent coulance toont in de hoogte van het te betalen bedrag en dat afspraken over gespreide betaling worden nagekomen.

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 06 januari 2014 om 15:36 geantwoord

Beste Advirec1,

Bedankt voor uw bericht. Ik stel het zeer op prijs dat u uw ongenoegen kenbaar maakt.

Ik heb uit coulance de aanmaankosten behorende bij de jaarafrekening 2012-2013 geannuleerd. Met betrekking tot de regeling ontvangt u zo spoedig mogelijk van ons een bericht per post. Het bericht dat u van ons heeft ontvangen om genoemde afrekening in 1 keer te voldoen en de aanvraag bij de afdeling incasso om een regeling voor u te treffen hebben elkaar gekruist.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Richard
Essent Klantenservice