Klacht: Essent houdt zich niet aan het eigen stappenplan en melkt de ondernemer uit,

op 10 juli 2012 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Essent heeft er sinds enige tijd een gewoonte van gemaakt om zakelijke betalingen die te laat binnenkomen, onmiddelijk te belasten met 25 euro. Het stappenplan bij eventuele incasso geeft op de website iets anders aan. Hiermee heb ik een tweetal callcentermedewerkers geconfronteerd maar maar men gaat nergens op in, geeft geen antwoorden op mijn vragen en de arrogante houding is al helemaal onacceptabel. Er is bij Essent NIEMAND die mijn vragen wil beantwoorden en het enige wat ik te horen kreeg was het verzoek om een klacht in te dienen. Waar men om vraagt, kan men krijgen. Door de zeer onwenselijke behandeling binnen Essent ben ik genoodzaakt om vervolgstappen te ondernemen. Ik heb inmiddels contact gehad met rechtsbijstand en ik leg de zaak voor omdat ik waarschijnlijk niet de enige ben met dit probleem. Essent weet dat rechtsbijstandverzekeraars niet voor 25 euro een zaak opstarten maar omdat er duizenden zijn met dit probleem is er een grotere kans om een kort geding af te dwingen. Dit wil ik ook nog wel persoonlijk doen en alle gemaakte, en nog te maken kosten, op Essent verhalen. Men wil mij immers niet te woord staan en daardoor ben ik gedwongen om via andere wegen mijn recht te halen.

Ik wil antwoord op de vraag waarom men het eigen stappenplan niet respecteert en de consument verkeerde informatie verschaft. Er staat namelijk helemaal niets over 25 euro in de algemene voorwaarden. Ik wil graag antwoord op de vraag of er jurisprudentie is, en of er al iemand naar de kantonrechter is gestapt. Tot slot vraag ik wat voor praktijken Essent er op na houdt door de consument met 25 euro te belasten bij een te late betaling, zonder ook maar een herinnering te sturen. Het bedrag heeft namelijk helemaal niets te maken met gemaakte kosten en staat dus niet in contrast met redelijkheid en billijkheid. Tot slot wil ik mijn 25 euro weer die onterecht ingehouden zijn. Ik wil niet weer een eigenwijs antwoord maar een verklaring waarmee ik naar de kantonrechter kan.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 10 juli 2012 om 11:56 geantwoord

Geachte heer Muller,

U heeft 9 juli op deze site aangegeven dat u een klacht heeft die betrekking heeft op MKB. Afdeling MKB heeft een eigen Klantenservice en handelt alle correspondentie zelf af. Als service hebben wij uw klacht doorgestuurd naar de juiste afdeling. Zij nemen uw klacht in behandeling en nemen contact met u op. Ik heb uw klacht op deze website gesloten vanwege bovenstaande reden. Dit wil niet zeggen dat uw klacht is afgehandeld en opgelost, maar door mij doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling.

Angelique
Afdeling Klantenservice
Essent Consumenten

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Essent beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Lachertje