Klacht: vast aan contract zonder toezegging na offerte

Frans van Breemen op 07 mei 2024 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na een telefonisch aanbod door Eneco voor een contract is er een offerte opgestuurd.
Niets toegezegd en nu blijkt dat ik 14 dagen bedenktijd had om te reageren of ik gebruik zou maken van de offerte. Dat heb ik niet gedaan en Eneco komt nu met een rekening € 3904,06 incasso/aanmaningskosten € 515,41.

Gewenste Oplossing:

Als de kosten die openstaan bij Eneco gecrediteerd worden. Ik wil niet betalen voor een contract met Eneco waar ik geen gebruik van maak.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Eneco

Heeft op 08 mei 2024 om 08:42 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer Van Bremen,

Hartelijk dank voor uw bericht. U geeft aan dat u geen gebruik heeft gemaakt van de offerte, maar u wel een hoge nota heeft ontvangen. Ik kan mij goed voorstellen dat u duidelijkheid wenst in deze situatie.

In uw gegevens zie ik dat er een 3-jarig contract is gestart per 26 oktober 2023. Door de overstap naar een andere leverancier is er een eindnota opgemaakt waarop, naast uw verbruik, ook contractbreukboetes in rekening zijn gebracht. U geeft aan destijds geen gebruik te hebben gemaakt van de offerte. Om dit goed voor u uit te zoeken heb ik een klachtdossier aangemaakt. De behandelaar neemt binnen maximaal 5 werkdagen contact met u op.

Ik vertrouw erop u hiermee voor nu voldoende van dienst te zijn geweest en wens u nog een prettige dag toe.

Groet,

Manon
Eneco Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Eneco

4 weken geleden - Beste heer van Bremen, Hartelijk dank voor uw reactie. Jammer dat u aangeeft dat er niet is gereageerd op uw klacht. Ik zie iets anders terug. Ik deel u graag het volgende mee via dit bericht. Op 8 mei heeft mijn collega telefonisch contact met u proberen te zoeken. Hierbij kreeg zij geen gehoor. Zij heeft u direct een e-mail gestuurd met informatie over uw klacht. In deze e-mail staat het klachten telefoonnummer genoteerd die u kan bellen indien u nog vragen heeft over deze e-mail. Ik wil u verzoeken hierop in te gaan als u nog vragen heeft. Ik vertrouw erop u hiermee voor nu voldoende van dienst te zijn geweest en wens u nog een prettige dag toe. Groet, Eneco webcare

Reactie van de melder van de klacht Frans van Breemen

4 weken geleden - Ja ze heeft een keer gebeld en toen zat ik in een vergadering! Daarna heb ik geprobeerd te bellen daar was geen doorkomen aan! Ik heb het ook druk net als jullie! Het gaat er om dat ik mijn hele leven eneco zowel zakelijk in diverse panden als prive prima vond! Dan door Corona kreeg ik zowel zakelijk als prive geen vast contract meer tot die meneer in oktober mij belde met een voorstel. Daar heb ik negatief op gereageerd maar hij heeft een voorstel op de mail gezet waar ik (zonder dat ik dat wist of dat dit duidelijk was gemaakt) dus aan vast zat! Dat is echt onzin ik heb niets getekend en ook nergens positief op gereageerd! Daarom beroep ik mij op een directe misleiding en een verkeerde voorstelling van zaken door deze tussenpersoon en dus Eneco.

Bericht van Eneco

4 weken geleden - Beste heer van Bremen, Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben u in de e-mail van 8 mei een interne telefoonnummer gegeven zodat u direct in contact kan komen met uw klachten afhandelaar. Hier is geen sprake van een wachtrij waarin u terecht komt. Ik wil u vragen contact op te nemen met het klachtennummer zodat mijn collega uw dossier met u kan doorlopen. Ik wens u tot slot een fijne dag verder. Groet, Eneco webcare

Frans van Breemen

Heeft op 07 juni 2024 om 12:59 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Niet te vertrouwen! Ook niet gereageerd!
Dat is toch geen antwoord of oplossing van de klacht!
Ik heb al diverse malen gevraagd om het ondertekende contract maar dat kan Eneco niet overleggen of een afsluiting van het contract per telefoon, daar is ook geen kopie van!

Bericht van Eneco

1 week geleden - Beste heer van Breemen, Hartelijk dank voor uw reactie. Zoals aangegeven in uw andere ingediende klacht hebben wij per e-mail op 8 mei inhoudelijk gereageerd op uw klacht. Mijn klachten collega heeft een telefoonnummer achter gelaten in de e-mail waarmee u kunt bellen om de afhandeling verder met u te bespreken indien u nog vragen heeft. Ik wil u vragen contact hierover op te nemen. Groet, Eneco webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Frans van Breemen