Klacht: toegezegd bedrag op correctie (credit) nota word niet uitbetaald

juanj1978 op 14 juli 2023 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Er zijn door Eneco 2 correctienota’s gemaakt, en ze weigeren het bedrag dat op de 2e nota staat niet uit te kregen. Ene Rob van de chat geeft aan dat dat het bedrag niet op de 2e nota had mogen staan.

Dat is wel heel gemakkelijk om er onderuit te komen.

Graag wil ik ook het bedrag van de 2e correctienota uitbetaald krijgen

Het toegezegde bedrag wat zwart op wit staat, uit betalen.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

Bericht van Eneco

9 maanden geleden - Beste meneer, mevrouw, Dank u wel voor het kenbaar maken van uw klacht. Om onderzoek te doen heb ik uw klantnummer nodig. Wilt u het klantnummer vermelden in de aanvullende gegevens? Zo blijft het privé en staat het niet openbaar. Na het ontvangen van uw klantnummer zal ik onderzoeken voor u wat er is gebeurd en hoe we dit gaan oplossen. Ik ga ervan uit dat ik u voldoende informatie heb gegeven en wacht op uw reactie. Met vriendelijke groet, Lenie Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht juanj1978

9 maanden geleden - 39860538

Bericht van Eneco

9 maanden geleden - Beste meneer, mevrouw, Dank u wel voor uw bericht. U heeft twee correctienota's gehad en het tegoed zoals vermeld staat op de nota's niet volledig ontvangen. Goed dat u dit aan ons meldt we kijken het graag voor u na. Hieronder geef ik u een toelichting. Correctienota 2020 Op deze correctienota ziet u dat er na verrekening een verschil is van €0,57 en dat is aan u overgemaakt. €230,62 - €230,05 €0,57 Correctienota 2021 Op deze correctienota is er geen verschil van de bedragen ten opzichte van de oorspronkelijke nota. Ook al staat er vermeld dat u nog een bedrag ontvangt van €0,57, wordt dit niet aan u overgemaakt. Dit is namelijk een vergissing. €103,17 - €103,17 €0,- te ontvangen. Het spijt ons van deze vergissing maar zoals u ziet is er geen verschil om aan u uit te betalen. Ik ga ervan uit dat ik u voldoende heb geïnformeerd en wens u nog een fijn weekend. Groet, Lenie Webcare Eneco

Reactie van de melder van de klacht juanj1978

9 maanden geleden - Goedendag, daar ben ik het niet mee eens. Er staat dat ik 57ct krijg, dus die wil graag nog ontvangen. Foutje kan zijn, maar ik heb het zwart op wit, dat jullie dit beloven te betalen .

Bericht van Eneco

9 maanden geleden - Beste meneer, mevrouw, Dank u wel voor uw reactie. Het tegoed dat u vermeld ziet staan op de correctienota is een saldo overzicht en heeft te maken met het tegoed dat is ontstaan op de gecorrigeerde jaarnota van 2022. Op deze nota heeft u wel recht op een tegoed van 0,57 en dat is inmiddels aan u overgemaakt. Dat u deze vermelding ziet staan komt ook omdat beide jaarnota's op dezelfde datum zijn gecorrigeerd. Zoals ik al heb uitgelegd in mijn eerdere berekening, is er voor deze nota niets te verrekenen. Nogmaals onze excuses voor de verwarring die we hebben veroorzaakt maar ik hoop dat het zo voor u duidelijk is. Groet, Lenie, Webcare Eneco

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 25 juli 2023 om 13:46 geantwoord

Beste heer, mevrouw,

Inmiddels is uw vraag beantwoord en zullen wij de klacht sluiten.
Wij hopen dat u naar tevredenheid bent geholpen.

Team Eneco Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door juanj1978