Klacht: terug betaling duurt ongeveer 8 weken

Bad_Eneco op 30 december 2024 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb op 8 december 2024 een eindnota ontvangen van Eneco en heb nog een bedrag van € 420,34 tegoed (dit moet ik dus ontvangen).

Op de eindnota staat We maken het bedrag binnen 14 dagen over naar je rekening.

30 december 2024 gebeld met 088-895 5955 (via de chat wordt aangegeven dat ik telefonisch contact moet hebben).

De spraak computer geeft geen informatie/oplossing.
De natuurlijke persoon die het overneemt van de computer kan in het systeem zien dat ik het bedrag nog moet ontvangen en dat het ongeveer 4 weken gaat duren voordat ik mijn geld ga ontvangen omdat er een intern verzoek aangemaakt moet worden.

Gewenste Oplossing:

Dat het bedrag binnen 7 dagen op mijn bankrekeningnummer staat.

Dat ik een persoon aan de telefoon krijg die kennis kunde bevoegd aanwezig is.
Deze persoon kan een bindende toezegging doen en de oorzaak aangeven waarom ik mijn geld niet krijg.

Of is Eneco bijna failliet ??

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Eneco

2 maanden geleden - Beste meneer. mevrouw, Hartelijk dank voor uw bericht waarin u aangeeft dat u nog wacht op een tegoed van Eneco. Ik kan mij goed voorstellen dat u dit zo snel mogelijk wilt ontvangen. Ik ga graag voor u na wat er aan de hand is en wat u kunt verwachten. Hiervoor heb ik wel uw klantnummer nodig. Ik verzoek u vriendelijk uw klantnummer toe te voegen aan uw gegevens, zodat deze niet zichtbaar is voor derden. Ik kijk uit naar uw klantnummer en wens u alvast een fijne jaarwisseling toe. Groet, Manon Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht Bad_Eneco

2 maanden geleden - Beste Eneco, U heeft factuur datum en factuur bedrag en factuur nummer en een intern bericht van de 088-895 5955 medewerker. Iemand die kennis en kunde en bevoegd is kan hiermee uw probleem oplossen en voor een betaling aan mij zorgdragen.

Bericht van Eneco

2 maanden geleden - Beste meneer. mevrouw, Hartelijk dank voor uw bericht waarin u aangeeft dat u nog wacht op een tegoed van Eneco. Ik kan mij goed voorstellen dat u dit zo snel mogelijk wilt ontvangen. Ik ga graag voor u na wat er aan de hand is en wat u kunt verwachten. Hiervoor heb ik wel uw klantnummer nodig. Ik verzoek u vriendelijk uw klantnummer toe te voegen aan uw gegevens, zodat deze niet zichtbaar is voor derden. Groet, Manon Eneco Webcare

Eneco

Heeft op 17 februari 2025 om 07:40 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer, mevrouw,

Op 30 december heeft u contact met ons opgenomen omdat u wacht op een uitbetaling. Ik zoek dit graag voor u uit. Hiervoor heb ik wel uw klantnummer nodig. Helaas heb ik deze niet ontvangen.

Ik ga er vanuit dat u het bedrag inmiddels heeft ontvangen. Kan ik nog iets voor u betekenen? Reageert u dan alsnog. Ik sta voor u klaar.

Ik wens u een fijne dag toe.

Groet,

Manon
Eneco Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bad_Eneco

Heeft op 23 februari 2025 om 17:43 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Manon geeft aan dat ze iets nodig heeft, echter heeft zij dit niet nodig.
Wat Eneco nodig heeft is een medewerker die kennis+kunde+ervaring en aanwezig is en weet andere afdelelingen daar mee te communiceren. Helaas kan manon vanuit thuispositie en midden in de nacht beantwoorden van hulpvragen deze hulpvragen en klachten onmogelijk oplossen. Tijd om vakken te vullen voor Manon.

Alle klachten die gemeld zijn door Bad_Eneco