Klacht: te hoge eindrekening/ geen reactie inhoudelijk door klantenservive

Juliet op 21 januari 2024 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

ik had deze week uitgevoerd de klacht geplaatst, nu een 2e poging omdat er niet echt een reactie komt, wel natuurlijk aanmaningen terwijl ik vanaf Oktober wekelijks email maar dan zeggen ze ga maar naar het Noodfonds, standaard antwoord dis zonder inhoudelijk te kijken

mijn woongedrag is niet veranderd, vorig jaar kreeg ik een paar honderd euro terug, bijna niet thuis en dan nu 2500,00 dit klopt niet

Gewenste Oplossing:

contactpersoon [mail] iemand die bevoegd is ipv klantenservice en herziening van die nota
iets klopt niet
DIT IS NIET OPGELOST, wordt niet gereageerd

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 22 januari 2024 om 11:13 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Juliet,

In uw bericht op deze pagina geeft u aan dat er volgens u iets niet klopt aan de jaarnota. U kreeg eerst geld terug op de jaarnota en nu moet u flink bijbetalen terwijl er in uw woon- en leefgedrag niets is veranderd. U wilt dat we de nota aanpassen omdat er iets niet klopt. Ik kan me voorstellen dat de recente jaarnota vragen bij u oproept. Vervelend om te zien dat u hier tot op heden geen opheldering over heeft gekregen van ons. Ik heb uw jaarnota bekeken en informeer u graag als volgt.

Wat opvalt aan de (correctie) jaarnota is dat we deze hebben opgemaakt aan de hand van werkelijke standen die we op 26 oktober 2023 hebben ontvangen. Werkelijke meterstanden, die we vervolgens hebben teruggerekend naar de afrekendatum 11 oktober 2023. We brengen dus een juist verbruik in rekening. In totaal 4820 kWh en 936 kuub. Vorig jaar was dat 3122 kWh en 889 kuub.

Voor zowel gas als stroom is uw verbruik dus wel gestegen. Met name voor stroom. Wat hiervan de oorzaak is geweest, is voor ons niet te zeggen. Heeft u misschien nieuwe apparatuur aangeschaft of heeft u juist een verouderd apparaat in gebruik wat extra stroom verbruikt? Het is goed om dit zelf te onderzoeken.

Na de jaarnota van vorig jaar, waarop u geld terug kreeg, stelde we een termijnbedrag voor van 406 euro. U heeft dat termijnbedrag verlaagd naar 250 euro en later zelfs naar 99 euro. We hebben u destijds geadviseerd het bedrag niet zo veel te verlagen. Dit te lage termijnbedrag is combinatie met toch een hoger verbruik, heeft nu geresulteerd in de huidige bijbetaling.

Er is geen sprake van een fout in de nota. We herzien de jaarnota dus niet. U heeft meer verbruikt dan vorig jaar en u betaalde maandelijks (veel) te weinig aan voorschot. We bieden u de gelegenheid uw openstaande saldo in termijnen te voldoen. Neemt u hiervoor dan wel uiterlijk 1 februari 2024 contact met ons op.

Ik ga ervan uit dat de oorzaak van de bijbetaling nu duidelijk voor u is en wens u toch een fijne dag nog verder.

Met vriendelijke groet,

Kelly,
Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht Juliet

10 maanden geleden - Is natuurlijk geen oplossing, maar een mening van u u zei eerder dat u mij sommige dingen per prive bericht kenbaar wilde maken alsnog kiest u ervoor om het openbaar te doen indien jullie fan zijn van het noodfonds leg dan de Nota maar daar neer gr.J

Reactie van de melder van de klacht Juliet

10 maanden geleden - Beste Eneco u begint alle info openbaar te plaatsen dat had u ook per mail kunnen doen aangezien u bij de gegevens komt ik zie nergens iets om een prive bericht aan te klikken ik vroeg om met de juiste afdeling van te komen , dat gebeurt dus niet reden is bij u bekent vroeg om formulieren toe te sturen gebeurt niets vervolgens gaan jullie maar mij naar het buurtteam overdragen incl alle gegevens van mij!!!! Ik wachtte al die tijd op antwoorden van een aantal vragen, jullie reageren erg beperkt en niet echt inhoudelijk dus jullie kunnen mij niet zomaar aanmelden met een achterstand nogmaals ik kan echt niet meer verbruikt hebben is niet mogelijk[ was er niet het grootste gedeelte

Juliet

Heeft op 30 januari 2024 om 20:35 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

beste Eneco,
ik had de termijn niet verlaagd naar 99 euro....dat deden jullie zelf
ik had uiteindelijk 175,00 en dat gingen jullie zelfstandig verlagen,
de brief heb ik nog van Jan.'23..., nu stuurt u mij naar een andere afdeling terwijl ik nog in gesprek ben met u, kastje van de muur sturen

Indien ik meteen dezelfde week had gereageerd van de jaarnota, geen antwoord
wel herinneringen-- aanmaningen niet echt klantvriendelijk zou ik zeggen
dus gewoon negeren en dan maar een aanmaning
jullie hadden het proces tijdelijk stop kunnen zetten totdat er duidelijkheid was.
ik kan niet meer verbruikt hebben dan anders aangezien ik er 3 maanden niet was[ziek]
en verder ben ik overdag meestal niet thuis
de klacht is ook dat er verder niet gereageerd wordt inhoudelijk op vragen
ook wil ik een inkomensformulier toegestuurd krijgen...vaak gevraagd
en ook had ik in okt/nov hele specifiek vragen gesteld, krijg geen antwoord
mag geen appels met peren vergelijken maar er zijn veel klanten van jullie met extreme rekeningen , gelezen in de krant] wil ook wat zeggen over jullie
aangezien u dat antwoord had geven kon u toch bij mijn gegevens, zonder dat ik dat al had doorgegeven, dan kunt u alle mails ook lezen,

en dat ik alles per post wil net als voorheen, inclusief de jaarnota
ik wil toch dat er betere oplossing , want hoe kan ik meer verbruiken als ik er niet was?
jullie hebben het bedrag verlaagd niet ik , daar hoef ik niet onder te lijden

automatisch mensen maar aangeven \\\"noodfonds\\\" tegen mensen die klagen zijn ook alarmbellen, want zo lijkt het alsof jullie het dus niet echt uitzoeken of een juiste nota geven want ach het noodfonds betaald wel ongeacht wat het kost
jullie vergeten een ding zo simpel is het niet

Alle klachten die gemeld zijn door Juliet