Klacht: Redelijke betalingstermijn

JNipius op 12 januari 2012 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben het helemaal eens met bovenstaande klacht. Ik betaal eens per 4 weken mijn rekeningen. Mijn inkomen is niet hoog, en nadat ik mijn rekeningen heb betaald, houd ik enkel wat leefgeld over.
Eneco wil echter na twee weken zijn facturen betaald hebben, anders gaat er direct 10,- en even daarna 15,- bovenop. Let wel: Ik ben dus iemand die gewoon elke keer zijn termijnbedrag betaald!
Voorbeeld uit de praktijk: Ik betaal op 30 nov. het termijnbedrag voor november; krijg vervolgens op 2 dec. de rekening binnen voor dec. met het verzoek om dit op 16 dec. te hebben betaald! Als ik dan op 28 dec. die rekening doe (omdat ik eerder simpelweg geen geld heb) zit er alweer 10,- bij!
Ik vind dit geen redelijke gang van zaken!

Gewenste Oplossing:

Krijgt niet 95 procent van heel Nederland zijn loon/geld per vier weken of per maand?
Is het zo raar dat men een bedrag niet direct binnen twee weken kan betalen?
Een langere termijn zou heel redelijk zijn, zeker voor mensen die hun termijnbedragen gewoon betalen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 13 januari 2012 om 21:06 geantwoord

Geboden Oplossing:

klant e-mail met uitleg gestuurd op 13/1/12.

Alle klachten die gemeld zijn door