Klacht: Nooit getekend of wat voor manier een vast contrat afgesloten!

Frans van Breemen op 06 juni 2024 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik werd in oktober 2023 gebeld door een meneer die niet bij Eneco werkt maar een kantoor wat eneco contracten verkoopt! Na een lang verhaal zou hij een offerte sturen en heb ik hem ook verteld dat ik niet wilde overstappen naar een vast contract. Nu blijkt dat ik op de email die hij heeft gestuurd binnen 14 dagen moest reageren. Nooit getekend of op wat voor manier dan ook ingestemd met dit voorstel.
Nu ben ik onlangs overgestapt naar een andere leverancier en heb ik gelijk een boete van € 3200 gekregen. Ik wil graag een bewijs zien van het feit dat ik iets heb afgesloten want dit is juridisch gezien niet steek houdend. Zo wordt iedereen belazerd!

Gewenste Oplossing:

Uitsluitend de eindafrekening betalen en dit soort praktijken mee stoppen want het is zeer misleidend!
Zeker voor mensen die iets ouder zijn is dit een gemene manier van klantenwerving en ik denk ook niet rechtsgeldig.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Eneco

Heeft op 07 juni 2024 om 10:54 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer van Breemen,

Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp heel goed dat u bent geschrokken van de hoogte van uw opzegboete wegens uw overstap. Ik zie het volgende onder uw gegevens terug.

Op 8 mei heeft onze klachten medewerker uw klacht beantwoord via de e-mail. Ik verwijs u graag terug naar deze e-mail. Mocht u nog vragen hebben over de afwikkeling van uw klacht wil ik u vragen het telefoonnummer van mijn collega te gebruiken zodat zij u meer informatie hierover kan geven. Deze ziet u terug in de e-mail van 8 mei.

Groet, Eneco webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Frans van Breemen