Klacht: hoge rekening

nalrampa op 12 januari 2024 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Sinds november 2023 betaal ik maandelijks voor de stadsverwarming 500 euro per maand. terwijl ik eerder 250 euro per maand betaalde. verbruik is niet omhoog gegaan. ik heb eneco meerdere keren gebeld en ik word steeds doorverbonden. daarna wordt er opgehangen. heb een klacht bij eneco ingediend en er wordt doodleuk niet gereageerd.

Gewenste Oplossing:

ik wil een verbruiksrapportage op dag basis zien want rekening van 500 euro per maand klopt niet. ik stap naar de geschillencommissie, als eneco mij blijft negeren.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Eneco

10 maanden geleden - Beste meneer, mevrouw, Hartelijk dank voor uw bericht waarin u aangeeft dat uw termijnbedrag is verdubbeld ondanks dat u niet meer warmte verbruikt. Ik vind het vervelend om te lezen dat u nog geen antwoord heeft gekregen op uw vraag. Ik help u graag. Hiervoor heb ik wel uw klantnummer nodig. Kunt u deze toevoegen aan uw gegevens? Ik zie uw reactie graag tegemoet. Tot slot wens ik u een prettige dag toe. Groet, Manon Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht nalrampa

10 maanden geleden - 43685442. Klantnummer

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 15 januari 2024 om 09:12 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw snelle reactie. Ik heb uw betalingen en uw verbruik direct onder de loep genomen. Graag geef ik u via dit bericht meer uitleg.

U geeft aan dat u sinds november € 500,00 per maand betaald. Dit is niet wat Eneco heeft geïncasseerd. Uw termijnbedrag is maandelijks hetzelfde: € 219,00. Dit bedrag incasseren wij maandelijks automatisch van uw bankrekening. Wanneer wij uw jaarnota opmaken, berekenen we uw nieuwe termijnbedrag op basis van uw verbruik.

U ontvangt maandelijks een energierapport. Voor november 2023 waren uw verbruikskosten € 514,81 en voor december 2023 was dit € 493,72. Deze bedragen zijn exclusief de korting van het prijsplafond en gebaseerd op een geschat verbruik. Deze bedragen zijn hoger dan uw termijnbedrag omdat het winter is en u meer verbruikt. In de zomer is dit andersom en verbruikt u minder dan uw termijnbedrag.

Via Mijn Eneco kunt u uw verbruik op dag basis inzien. Ziet u geen verbruik? In dat geval dient u ons eerst toestemming te geven voor het dagelijks uitlezen van uw meterstanden. Dit doet u eenvoudig via de privacy instellingen in Mijn Eneco.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens u een prettige dag toe.

Groet,

Manon
Eneco Webcare

nalrampa

Heeft op 15 januari 2024 om 09:49 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Het dagelijks verbruik is niet zichtbaar via jullie website. Hierover heb ik jullie meerdere keren gebeld en uw collega heeft aangegeven dat jullie geen rapport hebben over het dagelijks verbruik. Nu spreek jij dit tegen.

Makkelijk om aan te geven dat het winter is en dat ik daardoor meer moeten betalen. We praten nu wel over een verhoging van 100 procent.

De vorige jaren was het toen ook winter. In die jaren heb ik niet 500 euro per maand betaald. Je moet niet naar mijn termijnnota kijken maar naar de daadwerkelijke kosten op maandbasis. Jullie zijn niet transparant. Ik stap naar de geschillencommissie.

Bericht van Eneco

10 maanden geleden - Beste meneer, mevrouw, Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft aan dat u eerder heeft vernomen dat wij geen rapport op dagbasis hebben van uw verbruik. Graag reageer ik op uw bericht. In mijn eerdere bericht schreef ik u dat wij u rapporten sturen op basis van geschat verbruik en dat u ons eerst toestemming dient te geven voor het dagelijks uitlezen van de standen. Dit betekent dat wij uw meterstanden op dit moment niet op dagbasis uit kunnen lezen en hier geen rapport van kunnen hebben. Indien u inzicht wilt in uw dagelijks verbruik adviseer ik u ons eerst toestemming te geven voor het dagelijks uitlezen van uw meterstanden. Dit doet u eenvoudig via de privacy instellingen in Mijn Eneco. Op dit moment betaald u geen € 500,00 per maand. Uw termijnbedrag is maandelijks hetzelfde: € 219,00. Dit bedrag incasseren wij maandelijks automatisch van uw bankrekening. Wij zien uw toestemming via Mijn Eneco graag tegemoet. Tot slot wens ik u een prettige dag toe. Groet, Manon Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht nalrampa

10 maanden geleden - Beste mevrouw, Het uitlezen van de slimme meter heb ik vorige week uitgezet. Dus van november en december 2023 kunnen jullie mij het dagelijks verbruik doorgeven middels een rapportage. Graag ontvang ik deze. Mvg

Alle klachten die gemeld zijn door nalrampa