Klacht: geboorte datum is de game stopper!!

Dus.. op 11 juli 2023 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

het bevredigen van het systeem met de geboortedatum is niet veilig buurman weet deze ook!!

er is geen andere mogelijkheid om te communiceren.

het stukje menselijkheid is verdwenen!!!

ik ben KLANT en ENECO Leverancier

het misbruiken van een geboortedatum is niet veilig en misbruik gevoelig.

graag een andere code of veiligheid kenmerk gebruiken !!

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 12 juli 2023 om 09:56 geantwoord

Beste meneer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht waarin u aangeeft dat het niet veilig is om alleen uw geboortedatum te gebruiken voor controle wanneer uw contact opneemt met Eneco. Ik kan mij goed voorstellen dat u hier duidelijkheid over wenst. U heeft uw klacht ook kenbaar gemaakt via Klachtenkompas.nl. Zojuist heb ik u via die weg van de volgende reactie voorzien:

De wet verplicht bedrijven zeker te weten wie zij spreken dat er geen informatie verstrekt wordt aan onbevoegde personen. Wij vragen uw gegevens daarom uit in een volgorde van uniek naar minder uniek. Hierbij beginnen wij met uw klantnummer. Als u deze niet heeft vragen wij naar uw postcode en huisnummer en de laatste 3 cijfers van uw bankrekeningnummer. Kunt u dit niet noemen? In dat geval vragen wij naar uw postcode, huisnummer en geboortedatum. Uiteraard controleren wij hierna nog uw naam en volledige adres.

Via dit bericht hoop ik u meer duidelijkheid te hebben gegeven over hoe wij uw gegevens opvragen als u contact met ons opneemt. Tot slot wens ik u nog een prettige dag toe.

Groet,

Manon
Eneco Webcare

Dus..

Heeft op 13 juli 2023 om 11:31 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Dit is dus NIET zo als het gaat:-((
Het is dus niet duidelijk wat klantvriendelijkheid is en service al helemaal niet dit is duidelijk een GROOT log schip dat vaart…

Ik verwacht een MENSELIJKE reactie!!!

Reactie van de melder van de klacht Dus..

7 maanden geleden - Het bevredigen van een systeem is NIET menselijk

Bericht van Eneco

7 maanden geleden - Beste meneer, mevrouw, Jammer dat onze reactie niet aan uw verwachting voldoet. Mijn collega heeft u de volgorde van de verificatie aan u uitgelegd. Daar is niets menselijks aan te maken. Dat is het protocol waar we als bedrijf ons aan moeten houden. Nogmaals spijt het ons dat u hier niet tevreden over bent. We zijn gebonden aan de afspraken die hiervoor zijn vastgelegd en kunnen dit niet zomaar aanpassen. Ik hoop dat ik u hiermee heb gerustgesteld dat we zeer zorgvuldig omgaan met uw privacy. Ik wens u nog een fijne dag toe en een goed weekend. Groet, Lenie Eneco Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Dus..